Stum av beundran...

...är jag inför den här tuffa Sillerudstjejen!! Från att vara anställd själv, till att bli egen företagare med 11 (!)
 anställda på bara ett par år! Gör om det om Ni kan! Försök att föreställa Er hur mycket
pengar den här lilla tjejen  hystar runt med under ett år!

Kerstin har ett företag som heter "Er städhjälp" som hjälper till med hushållsnära
tjänster av olika slag. Och hon anställer hela tiden nytt folk. Vi är förstås
jätteglada att det här behovet täcks in  av en ung driftig företagare från vår
egen bygd istället för något stort multinationellt företag.

Kerstin är bara 28 år, men har det som många ungdomar har här, egenföretagande
i blodet. Det är lite Gnosjö över Årjäng, massor av småföretag som växer fram
ur småbrukarmentaliteten, precis som nere i Småland.
1500 - 2000 företag i en kommun med 10.000 invånare.
Det betyder att varannan invånare ungefär har ett eget företag!
Många har föräldrar som också är småföretagare; ett jordbruk, en lastbil, en grävmaskin,
en timmerbil, en affär, en byggfirma osv!
Så blir det naturligt att fortsätta på den vägen för dem som växer upp här.
Senast jag såg Kerstin så var det ¨på andra sidan glasrutan frenetiskt
putsande, när hennes företag hade fått fönsterputsningen på skolan,
den enda vi haft på 10 år tror jag. Det blev fint!

Lycka till i fortsättningen Kerstin! Vi håller tummarna!

Kommentarer
Postat av: Gisan

Det är tjejer och killar som hon som för Sverige framåt. Jag hoppas att det fortsätter gå bra för henne. Kramar...

Postat av: Marie

Ja, det är roligt när någon lyckas bra! Jag tror att städbranchen har blivit en ganska lukrativ marknad i och med att privatpersoner får göra avdrag för dessa tjänster. Jag har flera bekanta som driver städföretag och de vittnar om ett klart uppsving på senare år.

2009-03-12 @ 06:35:10
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Herta

Pennybridge?

2009-03-12 @ 08:00:30
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

En sådan där pålitlig och duktig Kerstin skulle jag anlita på direkten. Jag tror både vårt hem och vi skulle må bra av att kunna anlita sådana tjänster. Vore det inte så många som redan hunnit före skulle jag kunna tänkt mig att starta en sådan firma själv.

2009-03-12 @ 16:32:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: LL

Vilken tjej! Tänk om hon kunde öppna en filial i Göteborg! Jag bokar henne på direkten.

2009-03-12 @ 16:41:31
Postat av: Trolda

Härligt med unga tjejer med framåtanda! Hoppas hon fortsätter göra succé i området!



Trolda - godkväll!

2009-03-12 @ 19:59:44
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gisan: Ja det hoppas jag också!



Marie: Skattereglerna underlättar förstås.



Herta: Pennybridge = Örebro. Så sa vi när jag bodde där.



Anne: Vi anlitar henne till städning ibland i våra uthyrningsstugor. Det blev jättefint. Du får testa där Du bor, det är inte för sent.



LL: Vem vet?!



Trolda: Ja, det krävs nog en del mod att ta steget ut och bli egen. I den världen finns inga garantier för vare sig jobb eller inkomst. Det gäller att erövra framgång om och om igen.



2009-03-12 @ 22:54:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

I Småland (Jkpg-trakten)är "Nätet Regionalt kvinnligt resurscentrum" mycket aktiva just nu med att resa runt till länets 13 kommuner och förstärka och uppmuntra kvinnligt företagande. Ett nytt projekt hjälper kvinnor att starta eget, för visst går det här i repris. Min egen tanke är om det verkligen är rätt tid att starta eget nu!? I lågkonjunkturens spår är väl chanserna mindre att lyckas!!??

2009-03-13 @ 06:54:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Allt beror på om man lyckas nischa in sig i rätt bransch, tycker det är roligt och vågar anpassa omfattningen i verksamheten till behovet vilket tyvärr är lika med att säga upp folk i god tid när uppdragen inte är så många längre.

2009-03-13 @ 23:50:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback