Varsel för ett trettiotal anställda ...

...inom Barn- och utbildningsnämndens område i vår kommun lades idag. Skatteintäkterna minskar och pengar finns inte till den verksamhet som bedrivs. Jag har svårt att förstå varför så många måste varslas när BUN skulle spara så lite, men det finns säkert en förklaring till det. Det gäller personal inom barnomsorg och assistenter inom skolan nu. 

Jobbet för oss gamlingar är inte hotat men min arbetssituation och mina elever drabbas ändå hårt så vitt vi kan förstå även om vi idag tisdag saknar klara besked och enbart nås av rykten.

Idag var jag med klassen på TR Western i Hög. Det fungerade jättebra, barnen hade roligt! Jag skriver nog om det imorgon.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Ja visst är det konstigt med kommun och regler, men vi hade i alla fall en jättebra dag idag!!!!Tyckte Tina och Roland fixade till dagen super.

2009-06-09 @ 21:57:58
Postat av: LL

Roligare besked kan man få under de sista dagarna av läsåret. Det blir ingen blomstertid att glädjas åt för de vuxna och barn som drabbas av försämringarna. Urdålig "timing" må jag säga.

2009-06-09 @ 23:18:54
Postat av: Marie

Mm, jag blir lite orolig att alla vindar som blåser just nu!

Postat av: Inga M

Ingrid: En toppendag! Det är länge sedan jag hörde så många glada barnaskratt på en dag!



LL: Ja, man skulle önska att beskeden skulle ha kunnat komma lite tidigare än precis dagarna före examen som borde få vara en glad högtid.



Marie: Ja, fast vi hoppas alla att den här krisen ska vara övergående. Det finns väl tecken som tyder på det. Skogsindustrin märker i alla fall av uppgång redan nu. Och Du har en lärarutbildning som gör Dig attraktiv på "skolmarknaden" oavsett kriser tror jag.

2009-06-10 @ 06:59:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Det här är en trist utveckling. Vi i min "arbetskommun" har inte kommit så långt som till varsel än. Men det är inte omöjligt att det måste tas till under hösten. Hur det är hos oss inom BUN på varselfronten vet jag inte, utan det är inom socialförvaltningen jag syftar på.

2009-06-11 @ 06:54:30
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback