Sista sparrisfrossan...

...blev det igår!! Nu kan det vara så att ett antal läsare bara spyr när jag återigen presenterar bilder på sparrisätning. Men nu är det verkligen sista gången vi fick en leverans med sparris från Tyskland direkt.



Nu skar jag av knopparna!! Bara en sån sak, skära av knopparna och äta dem och så frysa resten till att göra soppa på. Det är hollandaise och sallad och rökt skinka till och jag åt alltså massor, säger massor!!  Till det lite Freixenet.

Den här upplevelsen ska jag leva på tills i april nästa år när leveranserna kan återupptas igen!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Hej Inga!

Har just hittat till din blogg via Aztek design..Jag är från Sillerud, men flyttade därifrån 1966 för studier och senare arbete. Känner alla(?) gamla sillerudsbor från skoltid och uppväxttid...började blogga i april i år och är således ganska grön..men unga tanter ska oxå få ta plats eller hur? Vilken härlig tallrik du dukat upp, nu ska jag åka och köpa sparris!!

Hälsningar Lisbeth

Postat av: Herta

Men Du vet väl att några av oss tycker mycket om sparris.

2009-06-18 @ 22:41:59
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback