Midsommardagen...

... var det lång sovmorgon först. Det behövdes eftersom vi var hemma här ett tag efter midnatt och vi är inte vana att sudda så länge. Vi är riktigt kvällströtta typer numera.

Men sen åkte vi på travet tillsammans med LA-sonen, Rolands mamma, M och I och L från Tjärnshaget . Roland är väl ingen berömd travexpert men petade ihop en V5:a som vi delade på 5 stycken.

Och döm om vår förvåning när den gick in!!!

Vi blev inte jätterika på kuppen men det räckte i alla fall till maten och det med råge.

Framför allt är det väldigt roligt när rätt hästar går in lopp efter lopp och spänningen stiger!

Det var ett montélopp också och ett ponnytrav. Det är kul som omväxling.


Nu ska vi sova middag en stund och sedan i kväll har vi ordnat en liten intern fisketävling på abborre mellan oss och goda vänner  med 4 båtar som deltar. Alla medel utom dynamit är tillåtna! Ska bli spännande!

Imorgon kl 10.00 har vi invigning av D och Gs frukostterass med brunch! Och klockan 13.00 har vi mödrarna här på sill-lunch. På kvällen ska vi tyvärr köra yngste sonen till tåget i Karlstad, han¨åker tillbaka till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag får gratulera till vinsten! Sådant är alltid roligt. Sedan får jag också önska lycka till med fiket ikväll ;-)). Det är tur att inte jag är med på vare sig fisketävlingen eller travet, jag för otur med mig i spel och dessutom har jag ingen fiskelycka. Jag har alltid sagt att om jag ska ha någonting så får jag jobba för det, turen är sällan på min sida. Det har varit så sedan jag född blev. Jag minns speciellt alla midsommaraftnar när jag var liten, jag och min kära kusin Niclas tog alltid lika många lotter och han stod där sedan med famnen full av vinster och jag vann aldrig någonting...det är egentligen märkligt när man tänker närmare på det...

Postat av: ingrid

STORT GRATTIS!!!!!Själv spelade jag bort mina pengar på Daniel, det blev ju galopp för hans del, men men det blir nya travdagar. Men jag gläds med er.

2009-06-20 @ 22:22:28
Postat av: Inga M

Marie: Vi brukar verkligen inte ha tur i spel heller! Men det kanske är yngste sonen som för tur med sig, vi fick in en V5:a förra gången han var med också. Svärmor var nog lätt chockad över framgången, särskilt som det var tillsammans med den avkomling som inte sysslar med trav. Hon var ju också med och delade vinsten.



Ingrid: Tack! Vi får ta en kompensatíonstur på sjön med båten någon dag och sedan får vi fira med en bättre middag på hotellet när vi på riktigt vågar tro på att arbetssituationen ordnar sig till hösten för våra elever.

2009-06-20 @ 23:53:29
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback