Midsommardagen forts...


Fisketävling ordnade vi alltså med fyra inblandade båtar. Det var abborre som skulle fångas och tiden var från kl 7 till kl 9 på kvällen, alltså ungefär två timmar. Alla medel tillåtna utom dynamit!


Här är den vi lyckades fånga, dvs jag i Team Buster L


Team Buster M fick de här; allra flest alltså.


Team Tracker den här granningen plus ett antal i hinken..., alltså tyngst


Team Lohi nöjde sig i kväll med att enbart¨fånga den romantiska och vackra stämningen runt vassruggarna vid Harnäset

Det blev naturligtvis rensning och stekning direkt vid elden i panna med olivolja när vi alla samlades. Roland lärde ut konsten att rensa och flå abborre på bästa sätt.  Läckert sa de som åt. Jag höll mig till mjölkorv. ;-), är inte så förtjust i insjöfisk.


Så här vackert var det när vi omsider for hem...


Och längre upp i viken började dimmorna dansa. Klockan var runt 11 på kvällen och mörkare än så här blir det i stort sett inte just nu...

Kommentarer
Postat av: Trolda

Fantastiska bilder av ett Sverige när det är som vackrast!!! Förstår dock inte du kunde motstå de grillade firrarna...jag känner doften ända hit o det vattnas i munnen på mig ;-) och grattis till vinsten! =D



Trolda - kramar =D

Postat av: Thalina

Jättefina bilder och så roligt ni haft det.Grattis till vinsten.Vi har bara tagit det lugnt och ätit gott.Kram Thalina

2009-06-21 @ 17:26:41
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Thomas

Inte illa! Aborrefilé - mm... hustruns favoritfisk.

Så, äldste sonen var i mina trakter i helgen. Ja, SEB-stugorna är inte långt bort från oss - nästan granngårds faktiskt. Synd att vi inte kunde erbjuda bättre väder :)

2009-06-21 @ 22:21:16
Postat av: anne

Det där ser ut att vara en dag och en tävling som tom hade fått mig att delta! Jag deltar bara i tävlingar där jag har god chans att vinna. Är en dålig förlorare och ännu sämre vinnare... Aborre är nog en av de godaste fiskarna tycker jag.



Tusen tack för idag, snälla Inga!

2009-06-21 @ 22:51:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: britten

underbara bilder ..jag blir SÅÅÅÅÅ nostalgisk ..och aborre mums gotti jag tycker nästan abbore är godare än både öring och röding......

2009-06-22 @ 19:05:21
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Himla synd att vi själva är så dåliga fiskare! Nu köper vi en djuprigg!

2009-06-23 @ 06:08:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Pierre

Finns ingen godare fisk än abborre och gös.

2009-06-24 @ 19:43:33
URL: http://team-nappet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback