Midsommaragenda!

I kväll torsdag stekte vi kolbullar med gäster i den ena fiskestugan nere vid sjön. De, ett par i 40-årsåldern,  är från Dortmund och nya fiskegäster för oss. Hon har varit medlem i en fiskeklubb i hembyn sedan hon var 12 år gammal ( !) och var i 25 år den enda kvinnliga medlemmen. Bara en sån sak! Trevligt folk som vi hoppas få se igen hos oss. Vi bjuder inte alla på kolbullar, men de här var trevliga och vi lyckades få till lite tid.


Till slut drev åskan och de här molnen oss hem för att dra ur och stänga av allt som kunde ta skada av ett oväder. Regnet och åskan kom vid 9-tiden.

Fick mail + bilder från äldste sonen i Dalarna. Han har kommit fram och ser ut att må bra tillsammans med goda vänner!

I morgon fredag midsommarafton hämtar vi yngste sonen som kommer från Stockholm vid halv tvåtiden i Karlstad. Han ska fira helgen hemma hos oss, hans (nyblivna )fru är som sagt kvar i Los Angeles. Sedan ska vi till Hol och fira två födelsedagar på kvällen. Jag tar med midsommarmat och tårta som present.  Kanske tar vi en tur till Snarkil frampå nattkröken och tar en fika.

Midsommardagen blir det sovmorgon först och sedan Årjängstravet som gäller, vi har bokat bord på restaurangen. Yngste sonen kanske har tänkt sig till Årjängsparken som har festlighet då på kvällen, vi ligger nog lågt därvidlag.

Söndag blir det midsommarlunch med mödrarna därefter skjuts av son tillbaka till Karlstad och stockholmståget på kvällen.  

Från lördag och en vecka framåt har vi faktiskt en vecka utan gäster i ett våra fiskehus. Annars är det mest uppbokat från maj till september.

Om någon känner för att tillbringa en vecka i Värmland från och med lördag och en vecka framåt så finns alltså en möjlighet. Maila i så fall!

Jag ber till sist att få önska Er alla en trevlig midsommar med mycket sol, många solmogna jordgubbar, färsk potatis, trevligt sällskap och ett glatt humör! Fast fira kan man göra utan stora åthävor! Det kan vara lika festligt att packa en matsäckskorg och ta med sig en filt och bara vara.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tänkte bara att jag skulle önska dig/er en riktigt trevlig midsommar!

Postat av: Mia

Sill och jordgubbar blir det även hos mig.... Fattas bara annat.... I övrigt ska jag försöka ta mig ut i naturen litet mellan packningen. För från och med den här helgen ska jag börja gå igenom mina pinaler, kasta det som kastas ska, packa övrigt. Den 3 juli drar flyttlasset iväg....

2009-06-19 @ 10:04:31
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: ingrid

Ha en riktigt trevlig midsommar!!!!Om jag får med mig systern med familj på travet i morgon kan det hända att jag smiter upp på restaurangen och tigger en kram, skulle må bra av det.

2009-06-19 @ 10:51:33
Postat av: Gisan

Trevlig midsommar! Kramar...

2009-06-19 @ 12:01:26
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Thomas

Glad midsommar!

"Gubben"

2009-06-19 @ 14:04:05
Postat av: britten

kolbullar !!!!!! ååå min pappa pratade alltid om kolbullar med längtan i sin blick..nån gng ska jag verkligen göra det...hopppas solen skiner på dig min vän denna midsommarafton

2009-06-19 @ 17:15:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, du förstod rätt som du skrev hos mig att våra surströmmingskalas uppe i torpet i Norrland var utan snaps.

Istället drack vi sockerdricka ;-)



Verkar ni hade en trevlig kväll igår,

men säkert skönt att ni hann hem före åskan för att dra ur och stänga av allt som kunde ta skada av ett oväder.

Här har åskmolnen också dragit runt på himlen med störtskurar,

men jag har själv inte hört någon åska.

Men den har säkert varit i närheten.



Hoppas ni haft en trevlig dag och har en trevlig midsommaraftons kväll önskar dig en fin fortsatt helg.

Kram

2009-06-19 @ 21:24:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: anne

Vi har lyckats få litet sol idag men det var då rakt inte mycket att skryta om.



Ja, Löderups strandbad åkte vi fram till en gång, tog en snabb titt och hoppade direkt in i bilen igen. Inget att ha.



Vi hörs!!! :)

2009-06-19 @ 23:03:31
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback