"MATDISTRIKTET" på Rådmansgatan


Runt hörnet där sonen  bor i Stockholm, alltså på Rådmansgatan ovanför tunnelbanestation Rådmansgatan, trappen upp, bredvid Spökparken, ligger en helt fantastisk affär, med ett Saltå Kvarn utbud! Här finns fryst viltkött (bl.a. vildsvin), glass som smakar hemgjord, färskkärnat ekologiskt smör som smakar himmelskt kan jag säga, speciellt tillsammans med sparris (små mängder för mig,) nybakat bröd varje dag, bra grönsaker och en mängd ekologiskt framtagen bra mat. Man säljer av ideologiska skäl inte vatten på flaska men renar eget vatten och säljer det i återvinningsflaskor, kunden fyller helt enkelt på i en tappkran! Det är inte öppet alls på söndagar och måndagar men annars varje dag fr 11.00 till 18.00.  Man kan alltså äta lunch där också.

Handla gärna på Matdistriktet! De som jobbar där är dessutom trevliga!

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag är en ganska stor konsument av produkterna från Saltå, men inte färska matvaror, utan allt jag kan ha till bakningen och istället för müsli på yoghurten på morgonen. Suveränt bra och smakar mera!!!! Den butiken ska jag till nästa gång det blir huvudstaden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback