Esters café i Långserud vid E18

Vi brukar stanna till vid Esters café i Långserud när vi åker förbi. Det är en fantastisk miljö med allt möjligt. Dessutom bakas allt kaffebröd på plats och man köper det till rimligt pris. Om vädret tillåter så sitter man ute i den vackra engelskinspirerade trädgården och fikar.

Sen har man en inredningsbutik på övervåningen, också lite engelsk lantträdgårdsstuk, samt trädgårdsbutik i ett annat hus och antikbutik.










Det här huvudet med lite tredagarsstubb är bara jätteläckert. Hela antikbutiken är sevärd, grejerna står inte staplade på varandra utan man kan se allt och det luktar inte dammigt och instängt. Här finns en hel del 60-tal och teak.

Modren och jag brukade förr åka hit varje sommar och fika. Nu orkar hon inte gå med längre men jag köpte med kaffebröd till henne igår och vi åt hemma hos henne istället. Mycket uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det ser ut att vara en riktig pärla till café. Ställen där allt bakas på plats brukar var både prisvärda och ha mysig atmosfär.



Mycket prylar du visar på bilderna. Tur du skrev att det inte är belamrat med prylar överallt, för annars hade jag trott det. Och sådana ställen där det finns pryl på pryl på varje litet utrymme klarar jag inte av... :-)

Postat av: ingrid

Va bra att lilla mor blev glad av fikat. Vill bara meddela att jag saknar dej!!kram I

2009-06-25 @ 09:59:46
Postat av: åsa

Vilket mysigt café!

Precis ett sådant ställe som jag skulle trivas att fika på.

Det du skrev om lukten i antikbutiken...jag vänder alltid i dörren på tex. loppisar där det luktar mögel och damm, klarar bara inte av det!

Ha dé!

2009-06-25 @ 12:13:23
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: anne

Det där ser då verkligen ut att vara ett ställe för mig! Men jag misstänker att det ligger i en del av landet som är mig helt obekant...;)

2009-06-25 @ 17:56:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Ta och gissa på Hertas bildgåta en gång till! Hon tror nämligen att både du och jag och Tanten varit dit!!!

2009-06-25 @ 17:57:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: britten...

å jag tycker det är så trevligt att få tips på cafeer i sommar sverige....dom läggs på minnet...

2009-06-25 @ 22:38:05
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback