Antikmagasinet och Sommer...

...är de enda TV-program som är obligatoriska för mig. Så nu ska det snart parkeras framför teven med ett behagligt fotbad. Annars är jag dålig på tevetittande. Det blir rätt slumpartat vad jag ser, oftast det som råkar vara på gång de gånger jag landar i fåtöljen och inte orkar med något annat.  Jag undrar varför just danskarna är så bra på teve-dramatik?  Irriterande bara att landet har så få skådespelare så det är samma nunor som dyker upp i alla. Det blir lite svårt att hålla ordning på rollfigurerna ibland.

Kommentarer
Postat av: LL

Är också en glad soffsittare, när det talas danska i TV. Har inte glömt Matador, fast det är länge sedan.

2009-06-03 @ 22:14:35
Postat av: Inga M

LL: Matador var också ett av få tv-program som jag följt och det var ju en mastodontserie.

Postat av: kicki

Idag har jag ledig dag, hade tänkt mej en utedag, men herre gud det är ju storm och regnet piskar mot rutan...avverkade det värsta inomhus istället, sen la jag mej i soffan, satte på hem till gården...och bara njöt, ja kaffekoppen var med också förståss...är inte heller någon riktig tv tittare men detta program brukar jag titta på när tid ges...lagom underhållning och underbar natur.

Igår avlade jag min eu röst, skönt att ha detta avklarat, vi är borta under helgen så vi gick till vårt medborgarkontor istället.

H adet gott min vän. kramen

Snart är det sommarlov för dej, det blir skönt kan jag tro.

2009-06-04 @ 12:10:07
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Thalina

Danskarna är jättebra på att göra bra tv.Ha en fin kväll kram Thalina

2009-06-04 @ 17:33:12
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Skönt att höra att det är fler än jag som är dåliga på TV-tittande. Mina obligatorium är frågeprogram, Antikrundan (som var bättre förr), engelska deckare och ............Bonde söker fru!

Det är SANT! Jag tycker det är jätteroligt.

Så här års ser jag nästan inget alls.

2009-06-04 @ 17:46:19
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: anne

Hos oss dominerar ungdomarna TV-väljandet, så några danska serier har jag då inte sett på år och dag.

2009-06-04 @ 19:43:56
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Kicki: Man får ju inte blir stressad att vara ute hur det än ser ut på sommaren. Visst är en lugn innedag fin avkoppling. Och Du har redan EU-röstat. Jag vet vad jag vill rösta på men känner samtidigt att engagemanget är noll. Får se hur det blir till helgen.



Suss: Håller med om TVn. Sommarhalvåret blir det väldigt lite tittande, kanske när orken tryter att göra något alls och vi bara ramlar ner i fåtöljen.



Anne: Det finns de som påstår att livet börjar när barnen flyttat hemifrån och katten är död. :-)) Du har alltså en del att se fram emot.

2009-06-05 @ 06:47:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahahaaa! Ojoj, ska tom katten behöva dö för att mitt liv ska börja!?! :)

2009-06-05 @ 15:15:36
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback