Åke Svanstedt - Släng Dig i väggen!

Nu har Roland gett sig in i travtävlandet och på nationell nivå direkt! Det blir från och med nu hårdträning under överinseende av  Matilda och så förstås Marita Arvidsson på Årjängstravet. (På sin plats förresten att gratulera Marita till ordförandeskapet i Sleipner, föreningen för Kallblodstravare i Sverige!) Hon tog på sig den maktpåliggande uppgiften att coacha Årjängs kommuns lag redan vid förra årets tävlingen i Örje då Årjäng avgick med seger sammanlagt!

Landskampen i ponnytrav mellan representanter för Årjängs kommun och  för "Örje kommun" på den norska sidan om gränsen, går i år av stapeln söndagen den 14:e juni på Årjängs travbana. Kanske blir drabbningen före ordinarie starter. Stor dramatik förväntas! Roland är sugen på revansch för förra årets 5:eplats i sitt lopp. Han misstänkte sabotage; att någon släppt ut luft ur däcken  på hans sulky.  ;-)). (Det finns dock de som hävdar att sulkyn var pumpad för en något mer lättviktig kusk!).

Hur som helst så är han i år rustad till tänderna med en elegant travdräkt, härstammande från Tage och Berndt i Leverhögen och en fyrbent Gotlandsruss vid namn Ola.  Katarina Johannesson, kommunalråd i Årjäng, är också taggad för uppgiften och har laddat upp ordentligt. Hon kommer att ha alla tömmar i ett fast grepp i år!

Kortet togs idag torsdag av Matilda och Anders.




Ps: När vi nu ändå är inne i hästbranschen så väntas ytterligare en hästförlossning på andra sidan kommunen. Ingrid bäddade i kväll ivrigt för Bombens nedkomst. Sen går hon och tindrar över att få omges av sommarbetande föl under sommaren.

Pps: Sen fick jag se att jag hade bilder på lite mer kuriosa från Japanresan. De publicerar jag kanske i morgon eller längre fram. Vi får se hur det mer "akuta" nyhetsflödet till Bloggen ser ut!


Kommentarer
Postat av: LL

Ännu en kunnig och modig kvinna i Årjäng som tar och axlar ansvar, nu i Sleipner. Hoppas gubbarna fortsätter att stötta henne.

Roland och Ola, den dagen kommer jag att sitta klistrad vid TV-sporten. Det är en modig gubbe du har och i vackare färger än Åkes gröna.

2009-06-05 @ 08:46:39
Postat av: Inga M

LL: Tackar! Jag är rädd att det blir svårt att locka TV-sporten till Årjäng för att sända kommunmästerskapet i ponnytrav mellan Årjäng o Örje. Men den som lever får se!

Postat av: ingrid

Mycket snyggare än Svanstedt också!!!!!!!!! Jag ska hålla tummarna den 14:e hälsa det.....ingen fölunge än, men hoppas under helgen. Tonys kommentar: han ser ju ut som en "riktig" kusk!!

2009-06-05 @ 21:47:31
Postat av: Inga M

Ingrid: Absolut snyggare! Jag tror att det är den obotligt optimistiska minen som för tankarna till en riktig kusk! Han får komma ihåg att vika ner fotbladen, annars kommer han att förlora på luftmotståndet! Ha det gott med förlossning och Du kan väl höra av Dig vid nedkomst.

2009-06-05 @ 22:53:43
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ingrid igen: Själv ska jag satsa allt på att försöka komma dit rätt dag!! :-))

2009-06-05 @ 22:55:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jag hör av mig, och jag ska påminna dej så han inte glömmer dej hemma, han måste ju vara fokuserad på loppet. ha det kram

2009-06-06 @ 17:10:22
Postat av: Inga M

Ingrid: Tackar! Han lär nog behöva alla möjliga tummar hållna om det här ska gå vägen! :-))

2009-06-07 @ 00:25:20
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback