Telefonproblem...

...har vi fortfarande. Dvs den fasta telefonen fungerar inte alls, men det går att nå oss på det vanliga numret eftersom vi har fått överkoppling till Rolands mobil så den som ringer till oss hamnar där. Men det är inte så lätt att vara företagare med kontor hemma utan vanlig telefon. Det har varit rackligt nu i en månads tid och absolut helt dött i en dryg vecka. Kanske tål inte de här gamla ledningarna vatten och regn. Det värsta är att vi inte kommer i direktkontakt med någon människa. Det går ju inte att sitta med mobiltelefon så länge i kö, det blir för dyrt. Vi kan bara felanmäla hos telefonsvarare. Undrar om det är så att vi ska få avdrag på räkningen när det varat så här länge?

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så jobbigt med telefonproblem, eftersom den behöver man ju så väl.

Tur att man har mobiltelefon, men i alla fall...

och det blir ju dyrt i längden, och sedan ska den laddas också.

Hoppad att ni får ordning på telefonen snart, och jag tycker också att ni borde få avdrag på räkningen.

Kram

Postat av: Thalina

Ni borde absolut få avdrag på räkningen när det har strulat så länge.Hoppas att det rättar till sig snart.Ha en fin kväll kram Thalina

2009-07-13 @ 16:28:08
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Lena

Eländes elände! Var det åskan som slog till? Vi bor också på landet och har därför Telia. De lagar trådarna inom fem dagar. Varje gång. Utan telefon blir livet lite annorlunda, minst sagt.



En gång när vår döda telefon krävde ett stolpbyte slapp vi faktiskt mobilräkningen efter de första fem dagarna. Men då hade jag nog pratat med ett dussin människor innan jag fick kontakt med en vettig människa. Hon ringde t.o.m. efter att den nya stolpen var på plats och frågade om allt var ok. Men denna pärla satt väl gömd i Telia.



På dom igen! Någonstans finns en verkställare.

2009-07-13 @ 23:23:50
Postat av: Inga M

Alla: Jag vet inte vad som orsakade det första krånglet, det var något åskväder då och flera fick problem häromkring. Sen kom det tillbaka när det regnade en del och blev inte bra, ibland funkade det, ibland inte. Nu är det heldött och jag vet inget, vi hör inget. Vi har både mobil och fast telefoni på Telia så det borde bli avdrag tycker jag.

2009-07-14 @ 00:10:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag tror det är alla oväder som dragit fram. Vi har en kompis som i ett nafs blev av med telefonen, TV.n och inloggningen till sin dator. Det small en blixt som for genom hans hus, men jag vet inte om det var en kulblixt eller om det bara slog ner väldigt nära.

Han fick anlita sin brosson för felanmälan just pga att han inte kunde köa med mobilen. Hoppas det ordnar sig.

2009-07-14 @ 00:41:36
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Lena igen

Nu äntligen förstår jag vad jag läser! Till 90 200 ringer man utan kostnad.



Är det inte Telia som gjort vidarekopplingen till mobilen? Då måste de veta om felet.



Trycker man inte på alla de första telefonsvararalternativen utan väntar till ÖVRIGT får man faktiskt prata med en människa. Det hjälper.

Annars ringer man igen, får en annan människa att prata med och till slut är det ett smarthead som löser problemet.



Vad var det vi sa om vårt skolsystem? Inte danar det tänkande kuggar i samhället.



Ingenting händer av sig själv. Det automatiserade systemet är inte alls tillförlitligt.



Du hör att jag är luttrad. "Vår" stolpe, som var på glid i leran ner i ravinen, tog ett par år att få bytt. Reparatörerna lagade snällt tråden i flera år, men hu så tröttsamt det var med ständiga avbrott.



2009-07-14 @ 09:27:04
Postat av: Mia

Ja, ersättning efter så långdraget trubbel måste ni ha, tycker jag.

2009-07-14 @ 09:39:42
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback