Restön igår fredag kväll...



...var nästan trolskt! Munch tänker jag på när jag ser den här bilden efteråt.


Det går bra att bada via badstegen som är fastsatt i berget. Båtklubben Idun i Sillerud har ordnat fint här och om man är medlem så är man välkommen att utnyttja deras lilla anläggning.


Här la vi till med båten, inne i en skyddad vik och med en bra brygga. L i Svensbyn var redan där när vi kom. Och senare kom G i Gyltenäs dit. Vi blev alltså sammanlagt sex personer med oss fyra. Vi hade med oss A-B o R i Snarkil och en massa mat och kaffe! 

Det blev på ett sätt ett jubileum för oss fyra, det var nog ungefär 30 år sedan vi övernattade här på Restön i ett tält som var mycket mindre än vi trodde. Vi var alltså fyra vuxna i ett tält för två / tre. Det betydde att vi fick ligga sked och vända oss samtidigt. :-))   Vi har i efterhand skrattat mycket åt den där natten. Nu blev det ingen övernattning men väl en magiskt trevlig utflykt, lite spontant arrangerad i elfte timmen.


Gubben skötte grillen


Den här båten såg vi en bra bit i från oss. Det såg så snyggt ut med vorstehhunden där längst fram.


Lite vågor var det på hemvägen men inte mer än att pjoskiga jag klarade av det och det var bara en lite stund på storsjön. Inne i viken var det kavlugnt.




Hemfärden blev inte förrän midnatt och färgerna blir olika varje gång. Så här vackert var det den här gången! Nu ska det regna en period sägs det så vi får väl hålla oss inomhus då. 

I kväll  lördag ska vi ha premiär på grillad rådjurssadel. Det är Roland som lagar maten den här gången. Han har fått en liten bok som heter Grillat vilt. Det blir D och G i Harnäs som kommer hit och testäter.


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, vilka vackra bilder! De visar hur en vacker svensk sommar ska se ut!



Jag hoppas dessutom att middagen blev lyckad, det lät ju i alla fall lovande ;-)

Postat av: åsa

Vilka otroligt vackra bilder och så trevligt ni verkar ha haft det..

Ha dé!

2009-07-05 @ 08:52:36
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Britten

så nyfiken jag blir ..Var det gott ?

2009-07-05 @ 17:18:58
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Tusen tack för underbara bilder. Jag var med hela inlägget igenom, jag t o m satt bredvid dig i båten när du var lite skraj.

Har du ny kamera eller varför var bilderna så stora. Det gjorde det inte sämre direkt, tvärtom!

2009-07-05 @ 18:59:24
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Alla: Bilderna blir större om man ändrar 400 till större tal när man publicerar dem. Jag har gjort 600 och 1000 på de största.



Grillad rådjurssadel utan ben alltså var suveränt gott. Fast den skulle ha legat i marinad ett dygn innan egentligen. Nu blev det bara 6 timmar. Sen blev den helgrillad på briketter förstås. Vi åt förbättrad rotfruktgratäng till, äppelgelé och sallad med äpple i. Det var himla gott!

2009-07-05 @ 23:00:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Thalina

Underbara stämningsbilder du bjuder på och så härligt ni hade det.Det ska visst komma mer värme till helgen och det blir skönt för då har jag förhoppningsvis städat färdigt i stan.Kram Thalina

2009-07-07 @ 09:42:10
URL: http://thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback