"Du måste vara den renligaste mamman i hela världen...

... , vi är såååå stolta över Dig", kommer de vuxna barnen att säga när de under sommaren i omgångar besöker oss.

De kommer att öppna köksluckorna och dra med fingrarna på hyllorna, kolla in nederkanten på duschförhänget, kika in i det jordade vägguttaget snett ovanför spisen,  (vilket pucko bestämde att jordat vägguttag skulle placeras just där???? Enda sättet att få rent ett fett-kletigt och dammtjockt jordat vägguttag är med topz, eller finns det någon genväg??), lyfta på det omtalade diskstället, peta försynt i alla luckornas gångjärn och sedan kommer de att tindra av stolthet över sina dagars upphov.

SJÄLVKLART!

"
Nu skurar Du igen och håller ordning på torpet, precis som Du gjorde när vi var små och trodde att barnavårdsnämnden skulle komma och hämta oss om det inte alltid var rent överallt i huset"

Så kommer de att säga!

Eller?

Kommentarer
Postat av: TT

Ojoj, jag kan inte ens ta hem gäster denna sommar!

När jag hade första semesterveckan var det tokvarmt och jag var i stugan, sen jobba i två veckor och huset rasar igen ännu värre...

Önskar att någon av oss hade bättre ordningssinne!

Postat av: Suss

Nu börjar jag tycka det låter som du behöver lämna hemmet ett tag innan du spårar ur fullständigt. Du är LEDIG! Har du glömt det?

Det är ingen risk att du hamnar i TV 4 eller var det där Rent hus sänds.¨

Kom hit så får du se hur jag har det, då blir det lugnt!!!!Välkommen! (Rent under diskstället har jag)

2009-07-09 @ 22:57:27
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

TT: Tur att man kan ha dem (gästerna!) utomhus och grilla istället!



Suss: Ha ha...jag lär nog bli gående här hemma under större delen av sommaren, men just städmanin brukar vara begränsad till de första veckorna. Jag är alltså inte kroniker.



2009-07-10 @ 00:03:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback