Brun kärrhök...

...kan det vara säger gubben. Vi ser honom nästan dagligen och ganska nära, men jag har inte fixat att ta någon bild innan han flyger iväg och det blir alldeles för långt håll. Han seglar ofta över Bäcketjärn eller över de numera rätt blöta åkrarna nerom Liane. Detta tog jag igår fredag och det är det bästa kortet hittills, annars har det mest blivit himmel på bilderna. Skam den som ger sig, jag ska försöka igen.


Mäktig pippi är det och han förefaller alltså rätt trygg med närheten till människa. Synd att han (om det nu är en han?) verkar vara ensam, utan partner.  Vore ju trevligt med ett häckande par.

Kommentarer
Postat av: Suss

Brun kärrhök säger alltid min gubbe också, undrar om det är signifikant för herrar att dra till med just den? Den senaste vi såg - om det nu var den - var väldigt stor. Jag trodde inte hökar var så stora.

Jag håller också på med kameran varje gång vi ser en, men än har jag inte lyckats.

Postat av: Lena

Lång smal stjärt och snabb vinglig jakt hit och dit = hök.



Bred stjärt, ryttlar, flyger tungt, låter som en fiskmäs = ormvråk.



Snyggt att fänga den på bild. Har du sett till nilgåsen?

2009-07-25 @ 16:23:43
Postat av: Inger Maryissa

Det är mysigt när man lyckas få se dessa fåglar men de är nog svåra att fota.

Och ja, det är en mäktig pippi...

Ha en fin fortsatt helg.

Kram

2009-07-25 @ 17:18:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback