Arvika Gillbergadalen för Rut O

Speciallt för Rut O i Stockholm, bördig från trakterna mellan Arvika och Årjäng så visar jag nu några bilder från Glafsfjorden mot Arvika tagna på bron över idag torsdag. Vägen här renoveras etappvis och blir allt bättre.







Det vita där borta är massor av höbalar och bakom dem finns Glafsfjorden.


Köttdjur har man alltid på den här gården. Suddig eftersom bilden är tagen i flygande fläng från bilen. Bakom djuren ligger Gillberga kyrka.


Här är mer djur och bakom där Glafsfjorden.

Kommentarer
Postat av: Rut

Välkända bilder om också lite annorlunda eftersom åren gått.Från bron går vägen ca 1½ mil bort till mitt barndomshem, skogstorpet där jag och mina syskon växte upp. Stugan står ännu kvar upprustad och bebodd av Säfflebor, Så var läget när jag var där för exakt 7 år för sista gången

Tack Inga, för bilderna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback