Agenda

Det blev fel färg i tvättstugan och det är så himla deprimerande efter allt slit.

Det som borde ha varit milt gultonad gräddfärg på väggarna blev i praktiken äckligt stickande vrin-gröngult! Det finns inget svårare än att måla gult, jag vet! Och ändå lär jag mig aldrig av misstagen. Skitt! Ochjag kan aldrig skylla på någon annan heller, det var jag som valde färg och det är exakt den nyans som syns på färgkartan, så jag är inte lurad. Jag kommer aldrig att visa eländet på bloggen och jag kommer att rysa varje gång jag går till tvättmaskinen!  Men nu är det gjort.

Vad händer framöver?

Vi ska på hundutställning i Torsby för att ställa ut Jazz. Vi passar på att samtidigt göra en kulturtur och stanna till här och där på vägen upp över Fryksdalen. Det är vackert och finns mycket att se.

Det ser ut att hinna bli några dagar i Stockholm också. Gubben ska hjälpa LA-sonen med något i lägenheten. Jag är väldigt sugen på att åka ut till Edsvikens konstmuseum i Sollentuna för att se utställningen som debatterats så hett.

Vi ska vara hemma och se Packmopedsturnén här i Sillerud, nästa torsdag! Vilket evenmang i lilla Sillerud! 500 - 600 personer har redan köpt biljetter och man måste snart sluta sälja. Det går inte att ta emot fler.

Vi glädjer oss alla åt att allt äntligen ordnat sig med sonhustruns papper för att få flytta till Sverige! Himla roligt! Hon och katterna kommer om tre veckor ungefär. Sonen åker till LA ett par veckor innan för att hjälpa till med packningen. Sedan kommer de hit några dagar tillsammans med japanska svärföräldrar och hälsar på i slutet av augusti. Jag ser fram emot att få träffa dem livs levande, jag som inte var med på bröllpet i Kyoto.

(Jag skulle här kunna skriva en mängd elaka saker om invandrarmyndigheten som slarvar bort papper och därmed fördröjer saker och ting men det ska jag inte göra. )


Kommentarer
Postat av: Trolda

Nej men vad trist! Gul är som du säger en svår färg, men den är ju också så FIN när det blir rätt nyans...Förstår din besvikelse och förstår om du just nu inte har lust o ork att måla om, men en dag så...:)



Trolda - blir nog något rum i gult iallafall...:)

Postat av: Suss

Jag vill se färgen, för jag har ingen aning om vad vrin-gröngult är??? Är det värmländska? Du får maila över en bild.

Kul och skönt, att de unga tu äntligen får börja sitt svenska liv. Jag kan tänka mig att det inte varit helt lätt, jag har varit i kontakt med de myndigheterna en gång när jag skulle "hjälpa till", det var fruktansvärt invecklat minns jag.

Vad är det för kattor hon har?

2009-07-30 @ 10:05:33
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: En liten tant

Just hemkommen från en semesterresa i Värmland. Vi for omkring i Sunne (och lite Torsby) i fyra dagar och är nu helt Värmlandsfrälsta. Ett annat år blir det en annan del av landskapet. Lerinmuseet, Mårbacka, Rottneros, Sillegården, Sahlströmsgården och Västanå teater i Berättarladan. Och en massa god mat.



Roligt att du också skriver om "Figurationer" - motståndet mot det hela är allt igenom urknäppt.Kan man inte vara öppen för allt möjligt i konstvärlden? Sånt frågar man sig stilla.

2009-07-30 @ 19:03:09
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: anne

Så himla tråkigt med färgen!!! Med tanke på att du antagligen kommer att tillbringa en hel del tid där, så är det helt uteslutet att du målar om?



Att få en icke-svensk make till Sverige är väl bra mycket enklare än att till exempel få en icke-infödd respektive till USA eller Schweiz. Är min erfarenhet...

2009-07-30 @ 20:59:43
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Thalina

Alltid tråkigt när det inte blir som man vill ha det.Men roligt för dig med sonhustrun och hennes föräldrar och att de kommer.Ha det gott kram Thalina

2009-07-30 @ 21:13:28
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, vad roligt att sonens hustru får flytta hit nu! Jag läste halva inlägget förut innan Mini avbröt mig så jag hade missat detta, det var verkligen roligt!



Däremot var det ju inte fullt lika roligt att färgen i tvättstugan blev fel, men å andra sidan så finns det ju roligare saker att tänka på ;-) Tvättstugor är ju ändå aldrig roliga, kanske bra när det blir "don efter person (tvättstuga)" ;-)))

2009-07-30 @ 23:34:54
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Mia

Ja, så svårt att välja färg. Det blir inte som man tror.



Jag skulle få mitt arbetsrum målat för några år sedan och valde en mild fin färg, tyckte jag.... Väldigt ljus, ljus grön färg. Hur blev det? Ja, jag var mycket besviken, milt sagt.... Det var hemskt! Men jag fick bita ihop och flytta in i rummet...



Till historien hör att jag snart slutade på den arbetsplatsen, men det var förstås inte pga färgvalet. Kan undra hur min efterträdare trivdes med färgen!?

2009-07-31 @ 07:17:10
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Trolda: Välj alltså inte en färg som heter Lemonad. Bara namnet borde ha varnat mig!



Suss: Det är någon typ av innekatter, de har aldrig varit utomhus, två stycken. Men jag vet inte något mer.



Tant: Jag tycker att parallellerna med musikvärlden är väldigt bra, de säger allt om hur inskränkt den svenska konsten har blivit.



Roligt att Du har semestrat i Värmland. Lerinmuseet på Laxholmen i Munkfors är ett måste om man är här.

Det andra går inte av för hackor heller, liksom utsikten uppöver Fryken.



Anne: Hade kanske varit enklare om inte myndigheten slarvat bort pappren.



Thalina: Ja, vi glädjer oss verkligen.



Marie: Det blev alltså ommålning.



Mia: Färger blir så mycket starkare på en hel vägg än de är på en färgkarta. Den gula färgen där låg bredvid en grön färg och såg då mycket mer röd ut än den var i verkligheten.

2009-08-01 @ 06:04:31
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback