Vi har testat två av vinerna!


Nu har vi druckit två av presentvinerna:

Det till höger ´Stoneleigh var alltså ett Riesling från Nya Zeeland, friskt och gott med lagom mycket smak, lagom syra för min del. Passar till lite av varje.

Errazuriz är ett Chardonnay från Chile. Ett vin med mycket smak, mycket smak av frukt och doft av blommor. Vi drack det tyvärr första dagen lite för varmt, det ska absolut vara kallt, annars blir det lätt jolmigt i smaken. Andra dagen när vi drack resten välkylt var det perfekt. Gott till mat med rätt mycket kryddor och smak på, inte typ till kokta fiskrätter.

Kommentarer
Postat av: Suss

Kan du inte testa lite öl också undrar en som inte tål vin........ Önskar jag kunde, för det verkar vara en rolig värld.



Jag lagar mat av det, goda grytor med rödvin, för att inte tala om vitvinssås till fisken. Fast, då är det inte särskilt exklusiva sorter så klart.

Postat av: Inga M

Aha, Du tål inte vin?? Jag trodde att Du bara var pjoskig.

2009-01-24 @ 12:39:21
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback