Tom dag...

har jag framför mig! Helt utan planer och förpliktelser!  Sååååå skönt ibland!

Och en trevlig dag / kväll bakom mig med goda vänner och mat. Synd bara att en av de tänkta gästerna låg hemma i influensa. (Vink. vink till Dig! Hoppas Du kryar på Dig!))

Jag gjorde en välkommendrink för en gångs skull istället för glögg. Det blev en variant vi fick hos de tyska gästerna i veckan:

Ananasbitar fick ligga några timmar och dra med rom och honung (enkelt med flytande). Vi fyllde halva glaset med frukt och sedan på med champagne. Skulle kunna vara vitt vin också till men vi valde bort det. Severas kallt förstås. Frukterna kan också ligga längre i vitt vin till  bål, då fyller man på med champagne precis före servering.

Gubben är ute och leker, nej jag menar jagar med sin nya GPS, nej jag menar med sin hund Jazz.. Det är till och med lite spårsnö, så han tindrade extra i morse när det bar iväg. Nu sitter han nog som bäst och eldar och väntar på upptag. Det har varit lite dåligt med det de senaste dagarna.

Uppdaterat: Gubben ringde precis. Han sitter och eldar på några höga berg och lyssnar på Jazz som har fått upp en hare och driver ner emot Bryngelsbyn.

Och idag ska jag alltså bara laja runt lite och sen äter vi rester, inte ens matlagning behövs.   Jippiiiii!!!

Kommentarer
Postat av: Suss

Himmel vad skönt det låter! Hur kallt har ni då, akta så inte gubben fryser fast där han sitter. Här var det nästan - 19 i morse. Själv snyter jag vidare, verkar segt att bli frisk!

Postat av: Marie

Hahaha....jag tror nog att gubben är ute och leker jagalekar med sin GPS ;-))).



Önskar dig en skön dag i lugnets tecken!

2009-01-04 @ 12:27:45
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Trolda

Visst är det skönt att ha dagar ibland utan massa "måsten" och göromål =D ditt drinktips låter riktigt gott, tack för det! Ha en god fortsättning på det nya året!



Trolda - kram =D

2009-01-04 @ 12:53:48
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: britten

den lät god ..jag lånar den...kram

2009-01-04 @ 17:27:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Nja så där en -10 till -15 grader tror jag. Han fryser nog inte fast, han eldar.



Marie: Tackar, så är det nog. :-)



Trolda: Tack! Mmm det var gott.



Britten: Gör det!

2009-01-05 @ 03:29:42
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback