Nyårsfirande 2008 -2009!


Nyårsaftonens förmiddag var det traditionsenligt rådjursjakt på Liane. Men ingen jaktlycka idag.

Så här blev det sedan ; jättefint nere vid sjön vid 12-slaget, några minusgrader har vi, frostigt vitt överallt och is på sjön. Vi drack champagne, gjorde fyrverkerier och eldade. Med oss var goda vännerna från Badow i norra Tyskland. De är här på besök nu en vecka för jakt och fiske.

Innan vi gick hit åt vi porterstek på älgfransyska, en liten förrätt med räkor och avokado var det  och en dessert som var ris a la malta med saftsås. Det senare på begäran av gubben, alltid på begäran av gubben.


Kommentarer
Postat av: Blackout

Ett Gott Nytt År och en riktigt god fortsättning önskar jag dig.

Postat av: anne

Gott nytt år Inga! Det är så härligt att läsa om ert utomhusleverne! Vi är riktiga stugsittare. Egentligen vet jag inte varför, men på något sätt går luften oftast ur oss när vi väl är hemma, åtminstone till vardags.



Men idag skiner solen, så idag ger vi oss ut allt!

2009-01-01 @ 10:24:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaha...ni överlevde också nyårsfirandet ser jag ;-))). Önskar dig en god fortsättning på det nya året :-D

2009-01-01 @ 11:09:29
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Blackout: Gott Nytt År till Dig också. Roligt att Du tittar in!



Anne: Om det bara hängde på mig så bleve det nog inte så mycket uteliv, men gubben blir "sken" av att vara inne.



Marie: Tack för det! Jo, vi överlevde med god marginal!

2009-01-02 @ 22:58:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback