Nostalgi...

blir det mer av nu! I  Arvika Nyheter den 28 januari 2009 visas den här bilden som  ett exempel ur arkivet; arkivbilden.

Det är taget i ladugården här på Liane 1985, fast det var så vitt och fint så jag trodde det var taget inne i ett bostadsrum först.  Det är gubben i mitten 32 år gammal och bonde, lika gammal som yngste sonen är idag (LA-sonen han som köpte lägenhet nu!). Då hade vi tre barn hemmaboende, 11, 10 och 8 år gamla. Till höger är Rolands pappa och till vänster Rolands farbror.



Lite cowboystuk är det över gubben här tycker jag och långhårigt var det. Lockarna har ju sedemera fallit för saxen och för tidens tand, men mustaschen och polisongerna är kvar. Med jämna mellanrum blir det modernt men det spelar ingen roll tror jag för det har liksom varit samma hela tiden.  Han är ovanligt väl påpälsad med skinnmössa och tröja under ladugårdsoverallen, men så är kortet taget i januari 1985, mitt i vintern.  Skinnmössan använder han fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Thalina

Så roligt det är med gamla klipp ,en snygg karl du har.Men tiden går ju alldeles för fort och rätt som det är tillhör man den äldre generationen.Ha en fin kväll THALINA

Postat av: Inga M

Thalina: Hmmm har och har...? Det har ju med åren tillagts en viss rondör och pondus eller hur man ska uttrycka det. I bloggarnas värld så ska man ju beskriva outfit också. Jag gissar att det är Fristads gröna ladugårdsoverall. Det brukade vara det! :-)

2009-01-29 @ 19:22:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det var trevligt att hitta dessa bilder.

och minnas tider från förr.

Ha det så gott.

Kram

2009-01-29 @ 22:11:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ingrid

kul med lite nostalgi, men jag tycker nog han är lik sig!!!

2009-01-30 @ 20:59:42
URL: http://missbobiie.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ingermaryissa: Ja med ålderns rätt så är ju numera perspektivet bakåt förmodligen större än perspektivet framåt.



Ingrid: Det måste jag berätta för honom.

2009-01-31 @ 00:02:21
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback