Märkligt sammanträffande...

...i tid har vi. Just nu har yngste sonen avslutat sitt drygt 30-åriga nomadliv och skrivit på kontrakt på lägenhet på söder. Wolmar Yxkullsgatan vid Mariatorget blev det. Exakt i samma ögonblick står hans flickvän Risako (född i Japan) i en församling på 6000 människor med amerikanska flaggor i händerna på andra sidan jordklotet och alla svär unisont eden som amerikansk medborgare. Det är verkligen så. Det räcker inte med papper. Alla måste svära eden.  Vi är glada för det, för det betyder att hon nu kan flytta till Sverige.

Kommentarer
Postat av: Marie

Okej, här ser saker och ting också ut att ordna sig till det bästa, det var roligt att höra!! Jag får väl gratulera dig eftersom jag inte känner sonen ;-)och även vi mammor är förtjänta av lite gratulationer när det går bra för barnen!

Postat av: Anonym

Jo, jag vet...Jag tänkte när jag flyttade till USA, att det där edsvärandet, det klarar jag aldrig.

2009-01-29 @ 21:46:07
Postat av: purplerain

Vad spännande, min dotter har kommit hem från jobb i Egypten

2009-01-30 @ 15:03:36
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: ingrid

Tycker hela USA verkar konstigt, tur jag bor här! Blir gott för er att ha alla barnen i Sverige, och nu kanske han stannar ett tag.

2009-01-30 @ 21:01:56
URL: http://missbobiie.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Tack, visst förtjänar mammor det! Jag har svettats i två dagar under budgivningen. Nu hoppas jag att de är snälla och bor kvar ett tag. Det handlar ju om så mycket, både när det gäller pengar och att hitta rätt.



Anonym: I svenska öron låter det märkligt. Jag har svårt att föreställa mig att något liknande ingår när någon blir svensk medborgare.



Purplerain: Den yngre generationen lever internationellt, det är bara att vänja sig.



Ingrid: Jag ser fram emot att de äntligen blir bofasta. Men jag är inte säker på att de tänker som vi gjorde en gång i tiden, att man skulle få en bostad för resten av livet.



2009-01-31 @ 00:00:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Varför var hon tvungen att bli amerikansk medborgare för att få flytta till Sverige!?

2009-01-31 @ 10:12:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Hon är född i Japan, hennes uppväxtfamilj flyttade till Seattle så småningom och hon har föräldrar och syster i USA. Det är bra att ha ett medborgarskap eftersom hon då alltid kan komma tillbaka dit vid behov och det blir lättare att resa in också. Antar att det är svårt att söka medborgarskap i USA när hon väl flyttat hit.

2009-01-31 @ 12:37:30
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback