Långfingrad på börsen?

Läser hos Alltiallon om hur man nu återigen gjort viktig forskning och kommit fram till att långfingrade börsmäklare är mer framgångsrika, ja, eller ungefär så.

Någonstans är det väl det vi har anat!  :-))  Att det krävs ett visst mått av långfingrighet för att bli rik.

Fast för mig finns det ett tankehopp här i forskningsreferatet. Har människor med långa långfingrar mer manligt könshormon? För just det där med att de största och hårigaste "gorillorna" är gynnade på olika sätt i flocken är ju inget nytt annars.

Jag har annars rätt långa långtår. Jag undrar vilken karriär det borde ha predestinerat mig för.


Kommentarer
Postat av: anne

Vilken tå kallar du långtå? Mina pertår är väldigt långa, undrar vad det skulle kunna innebära? Mina tår är extremt glesa dessutom, kan det vara bra eller dåligt tro ur karriärsynpunkt?

Postat av: Inga M

Anne: Jag menar den där tån bredvid stortån. Den är verkligen lång och smal på mig. När jag var i tonåren så vågade jag knappt visa fötterna, jag tyckte de var så hemska.



Jag tror att glesa tår skvallrar om en klok kvinna som aldrig har gått på fånerierna med smala och högklackade skor som vardagsdon. Absolut god grund för en karriär!

2009-01-14 @ 23:08:03
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback