Inte många knop...

...har jag tänkt göra idag lördag.

Det blir långt och utdraget uppvaknande med ensamt runt- omkring- strosande i huset, tidningsläsning på nätet i lugn och ro, lite bloggande,  har läst och kollat lite på sajten Axess (stavning? Länk finns på min lista), 

Vinterförkylningen, som har varit lite på gång ett tag  har hunnit ifatt mig så det snörvlas en del. Jag har ju jobbat i ett fomligt moln av baciller och virus på skolan de senaste veckorna och jag tror att influensan har börjat lite smått hos oss i Årjäng. Några har legat med hög feber, ont i kroppen och onda luftvägar. Håller tummarna att jag slipper den.

Under dagen är gubben (o Bosse tror jag) på jaktprov med Jazz för första gången. Hans jaktliga egenskaper ska värderas och betygssättas. Jag vet inte om vädret är gynnsamt eller inte. Det har kommit en del snö under natten. Just nu är det nollgradigt  och blåser kraftigt nordan. Kanske har det gjort att hararna har suttit stilla och blir svåra att finna. Det kan bli mycket letande före upptag.  Han ringer väl och meddelar. Jag ska åka till ICA Sillerud för att handla lite och sedan besöka modren.

I kväll ska vi åka till Norane samlingslokal och lyssna på en intressant författare; Berndt Andersson. Han har skrivit en bok som heter "Hönsen värper små ägg i år" som handlar om förhållandena här vid gränsen under krigsåren. Titeln, var om jag minns rätt, ett koduttryck i den undergroundkommunikation som man använde för att dölja meddelanden mellan Sverige och Norge, åtminstone i boken.  Vet inte om den är en "sann historia"  eller "baserad på en sann historia". Sånt är ju viktigt har vi upptäckt. :-))

Kommentarer
Postat av: Mia

Inte många knop här heller. Hade en väninna här igår och kvällen blev sen med god mat o vin. Har läst tidningen, kollat film, varit ute en kort runda, sov en timme efter maten... och nu sitter jag här en stund...

Postat av: ingrid

Hoppas du tyckte han var bra. Både jag och Tony hade honom som lärare på högstadiet i Kil. Ska bli spännande att höra vad du tyckte.

2009-01-24 @ 19:34:56
URL: http://missbobiie.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Lyxigt lat, va skönt!



Ingrid: Han var kanonbra och jag köpte bok nummer två av honom, den som har något med Tuppen i titeln. Han berättade roliga och allvarliga skrönor.

2009-01-24 @ 21:37:45
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback