Begåvad snabbskiss...

... blev det idag på tavlan, första dagen på jobbet! Det är inte jag som har gjort men vi har en bildbegåvad elektriker i huset, Kristoffer!  På några minuter blev det så här fint!  Observera att det grillas en hare över elden. Kristoffer har en av de allra duktigaste jakthundarna i kommunen, en hamiltonstövare. Vi får tacka för den fina bilden. Barnen ska få se imorgon första dagen de kommer för terminen säger deras lärare. Det är inte i mitt klassrum.

Vi har nu gjort grovjobbet i vår flyttcirkus. Vi, G. och I. och jag har packat ihop och flyttat in allt till ett annat klassrum idag och mitt rum ska saneras för mögel,  liksom ytterligare ett. Några andras rum är färdigsanerade  och tas åter i bruk. Samtidigt ska vi helst göra utvärdering på så där 13 punkter sa kollegan. De hann en på förmiddagen medan vi packade. Det kan alltså återstå 12, som ska tröskas igenom vid några andra tillfällen.

MEN ALLA BARN SKA KOMMA SOM VANLIGT TILL DEN GAMLA ENTRÉN IMORGON BITTI, TORSDAG. SEN GÅR VI INNEVÄGEN TILL DET NYA KLASSRUMMET SÅ VISAR VI PLATSERNA I KORRIDOREN OCH I KLASSRUMMET.  (Skriver det ifall någon förälder läser detta och undrar!)



Uppdaterat torsdag morgon kl 5: En terminsstart kunde ha varit bättre!  Jag jobbade med klassrumsflytten igår 10 timmar i sträck med endast en kvarts rast för snabbmat under dagen (korv o pommes). Försökte lägga mig tidigt för att få så mycket sömn som möjligt, men somnade inte utan hela kroppen bara vibrerade av stress samtidigt som hjärnan jobbade på, på egen hand  för att komma ihåg saker som jag vet att jag glömt inför morgondagen när eleverna kommer. Det kändes som om elevernas första dag på terminen var dåligt förberedd, det hanns inte med riktigt i flyttvillervallan. Somnade till slut bortåt halv två-tiden med en konstig huvudvärk. Sov väldigt ytligt, rädd att inte vakna i tid och vaknade halv 5 med en ännu konstigare huvudvärk. Tog en huvudvärkstablett.

Och vet att den här första dagen blir grym för ingen personal får någon rast  eller ens paus under hela arbetsdagen. Det beslutades igår på morgonmötet (som jag inte var med på eftersom jag packade )att all personal ska  rastvakta alla raster för att kunna ingripa mot barn som nonchalerar rastregler för exempelvis snöbollskastning. Det betyder att jag hinner inte skriva lappar hem till föräldrarna om att vi nu går i ett annat klassrum under skoldagen utan jag får försöka åka till skolan någon timme tidigare på morgonen och få det på pränt och lapparna kopierade. Eftersom vi ska använda en ny ingång nu så behöver alla veta!

Ska bli roligt att träffa eleverna, men önskar att det inte hade varit så här.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Ja visst är han duktig, har sett fler verk av honom också snabb skissar på typ papperslappar han hittar. Kanske har valt fel yrke.....Hoppas du inte höll på allt för länge efter det jag gått. Ser fram emot en ny termin.

Postat av: Marie

MM..nu tror jag att ditt jobb verkar vara lite mer än lovligt slitsamt....

2009-01-07 @ 22:36:03
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Ingrid: Nja det blev inte så länge, till halv 7. Jag skrev på en lapp sånt som du kan göra innan jag kommer imorgon, om Du hinner. Annars får det vänta. Skönt ändå att kunna flytta det mesta en barnfri dag. Men en hel del är ju ändå kvar till imorgon att ta itu med.



Nej han har inte valt fel jobb. Vi behöver glada och uppmuntrande elektriker i vår arbetsmiljö, de är faktiskt guld värda. Vem skulle annars få oss att skratta en sån dag som idag?



Marie: Om slitet åtminstone handlade om att utveckla verksamheten!! Men både de tröstlösa utväderingarna och våra ständiga arbetsplatsbyten i lokalerna tar med jämna mellanrum all arbetstid i anspråk. Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag idag läser i tidningarna att vi som jobbar i skolan utvärderar alldeles för lite och att vi därför gör ett dåligt jobb (??!!). Det blir bara så patetiskt!

2009-01-07 @ 23:12:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gisan

Usch vilken start för dig! Jag hoppas att du kan somna och sova gott ikväll. Stora kramar...

2009-01-08 @ 07:51:28
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: S

usch....hoppas det blir bra idag ändå!!!!

2009-01-08 @ 11:02:48
URL: http://livelifetoitsfullest.blogg.se/
Postat av: Suss

Intressant med ditt huvud inför första dagen med elever. Själv tog jag två huvudvärkstabletter igår (vår första dag), en direkt till frukost och en på em. Vad håller vi på med som drabbas så här? Inte är det sunt i alla fall. Jag sover inte heller, ligger som en spinnrulle i sängen och snor hit och dit. Vi är väl för ambitiösa.......:-}



Den skissen hade jag velat ha på papper!

2009-01-08 @ 18:29:45
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gisan: Jag kommer att somna ovaggad!



S: Ja, när barnen väl kommer så kan dagen inte bli fel i alla fall. Det är roligt att träffa dem.



Suss: Kanske så med oss alla i den här branschen fast just den här terminsstarten var ovanligt tjurig.



Bilden kan Du dra ut på papper om Du placerar muspekaren på bilden, högerklickar, och går på spara bild. Då kan Du spara den i datorn och dra ut. Antagligen kan Du dra ut den direkt också om Du vill.



Sov gott!

2009-01-08 @ 22:07:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gisan: Jag kommer att somna ovaggad!



S: Det blev ok, alltid roligt att träffa barnen.



Suss: Det är något med det här jobbet! Du kan dra ut bilden om Du ställer muspekaren på bilden, högerklickar och klickar på spara eller skriva ut. Det borde fungera.

2009-01-09 @ 06:52:31
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback