Vinprovning igen! Thomas Hyland


Nja vinprovning har det väl inte varit, men vi tog ett glas av Thomas Hyland, den längst till vänster i lördags kväll. Vi lagade till en fisksoppa som skulle bli en bouillabaise (stavning?) men det fanns ingen saffran i vår lanthandel så det fick bli bara fisksoppa. Vi hade torsk och lax i den samt krossade tomater med basilika (hade varit bättre med naturell), lök, mycket vitlök, purjo, selleri samt på slutet utan att koka med räkor och musslor och en vinskvätt. Jag fuskade och gjorde inte egen fiskbuljong vilket är mycket godare. Men det här var godtagbart.

Vinet då;  Thomas Hyland har en smak av förfining, det är ett lite snobbigt vin. Det har lagom syra för min smak, alltså inte så mycket, lite rund men inte menlös smak och framför allt vinet har en egenskap som goda viner ska ha, det ger olika smakupplevelser medan man har smaken av det i munnen. Först känns det på ett sätt sedan ändrar det sig lite, och sedan igen osv.  Det är nog det godaste vinet av de här fyra hittills. Vi har ett kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Mia

Blir nyfiken på det vinet... ska kolla om det finns på Systembolaget här i sta´n. Tror inte jag sett det, det har ju ett namn som är lätt att komma ihåg!

Postat av: purplerain

Min yngsta bror ar bartender. Själv bara gapar och dricker jag. Kan inget om vin o sprit. Mannen dricker inte så jag får göra vin såser. Hinner ju inte dricka upp flaskan själv innan den blir dålig. Ska oxå göra fisk. Torsk, men vet inte riktigt vad än.

2009-02-02 @ 13:28:54
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Thalina

Hej! Det går inte att använda någon dosa till att skrämma bort mössen för vi stänger av strömmen över vintern.P.S.Ledningarna är dåliga och ska bytas ut.Här har vi sol idag och nu ska jag ut och njuta av den.Ha en fin dag.Kram THALINA

2009-02-02 @ 14:34:26
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Det var absolut gott!



Purplerain: Det blir inte fisk så ofta här. Mannen äter hellre kött.



Thalina: Synd! Då är det väl en hink med glykol som återstår.

2009-02-04 @ 06:55:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback