Valsa på elitprov

Nya Wermlandstidningen skrev om Valsa och hennes insatser i jaktprovet i Eksjö. Gubben gormar lite att jag bara skriver om shopping i Eksjö och mat, inte om Valsa och provet. Så här länkar jag nu istället till NWTs artikel. Tidningens intresse var lite överraskande och kom direkt på morgonen dagen efter provet. Men tydligen hade provledningen skickat ut pressmeddelande till alla tidningar där det fanns deltagande hundar. Valsa kallas alltså Pila i artikeln, det är hennes namn i stamtavlan.

För att fortsätta om jakt så startar Roland våran Jazz i morgon igen på jaktprov i öppen klass. Han tog en etta förra gången.

Och lite till om jakt så kan jag bara skvallra att det kommit in många rapporter om spår efter lo och varg i länet. (Roland upptäckte en familjegrupp med lo i Snarkil). Siffrorna är inte sammanställda ännu. Men det överraskar ingen tror jag att det ser ut att vara många. Värmland är i stort sett täckt av vargrevir och länsstyrelsen har ansökt om att få jakt på varg för att glesa ut lite men fått avslag. Nya ansökningar kommer från jägarorganisationerna och från andra drabbade.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det är bara att gratulera gubben och Valsa! Men gubben måste förstå att det här med mat och shopping också är viktigt.. :o)



När det gäller fjärsingen skojar jag inte. Man kan bli väldigt dålig om man får ett stick av en sådan. Om man inte vet hur man ska ta i den är det bäst att klippa av fiskelinan när man får upp ded i båten. Men som sagt, de var väldigt goda att äta när man får hem dem filéade och klara!

Postat av: ingrid

Nu vill jag att du hälsar att jag sett det på morgonen innan jag for till jobbet!!!Kanske det blir lite plus poäng.....

2009-02-11 @ 21:08:40
URL: http://missbobiie.blogg.se/
Postat av: Herta

Ok, jag skall beskriva skornas framfart i min blogg.

2009-02-11 @ 21:45:37
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cissi: Ok, jag tror Dig om den giftiga fjärsingen.

Jag ska hälsa gubben från Dig!



Ingrid: Ha ha...absolut pluspoäng, för det och för mycket annat också! :-))



Herta: Jag ser fram emot det.

2009-02-11 @ 23:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback