Mattias på DICE!

Just nu är gubben i Stockholm. Efter info från Naturvårdsverket på Radisson så tog han en taxi till DICE vid Slussen, där sonen Mattias jobbar. De hann ta en fika tillsammans och prata lite och Roland fick se sonens arbetsplats. Det görs dataspel här i två våningar, c:a 200 anställda.  Det var fantstisk utsikt ut över vattnet. Jag kan inte orientera mig på bilden men det är nog inget för mig så här högt upp.


Exakt nu sätter Roland sig på tåget för att resa hem. Först tåget till Karlstad och sedan bil förstås. Får se om han hör av sig med kommentarer här på bloggen om han nu kan köpa ett kort på tåget. Hans nya (begagnade) lilla lap top funkar bra tydligen.  Äldste sonen bor ju också här i huvudstaden men han ligger hemma med feber och hosta så det var inte lämpligt med besök.

Jag har haft en absolut lugn dag, med tvätt av kläder och mattor, sjukvila eftersom jag är rejält förkyld, läsning av Bodil Malmsten, lite bloggande, lite tidningsläsning, dusch och fotbad i lugn och ro, mailande  och några telefonsamtal. Jag läser en helt suverän Bodil-bok. Ska blogga om den sen när jag är klar.

Kommentarer
Postat av: Thalina

Ibland måste man bara ta hand om sig själv och förstår att du haft en fin dag trots förkylning.Kram Thalina

Postat av: Gubben

Hej!

Det funkar sådär med uppkopplingen; har just pacerat Katrineholm.

Kram Gubben.

2009-02-25 @ 18:23:56
Postat av: Trolda

Låter som dina Kära haft en mysig dag där uppe i huvudstaden , och även DU hemmavid...=D Och JA! jag trivs fortfarande lika bra, det är det bästa jobbet jag någonsin haft med två fantastiskt mysiga o bra chefer dessutom =D



Trolda - kramar =D

2009-02-25 @ 18:32:12
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Thalina: Det blir lite SPA-känsla när man har så gott om tid att pyssla om sig själv med långsam dusch och fotvård och annat.



Gubben: Roligt att datorn fungerar på tåget. Tragiskt med beskeden från Naturvårdsverket. Det var sämre än någon kunde ana innan. Dags att bilda ett nytt parti?



Trolda: Det är bara att gratulera Dig till att ha funnit den här oasen i tillvaron.



2009-02-25 @ 19:44:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Det fanns två böcker av Bodil Malmsten på bokrean men jag valde bort. Var det dumt?

2009-02-25 @ 19:55:40
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: Hennes böcker har hög litterär kvalitet och jag sträckläser dem! Jag hade nog köpt dem om jag inte hade läst dem tidigare. Fast å andra sidan finns mycket av henne i pocket. Det blir ju också billigt.

2009-02-25 @ 20:02:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag hoppas att du kryar på dig!! Mini är också rejält förkyld...nästan en underdrift faktiskt hon är fruktansvärt förkyld...det stämmer bättre. Jag hoppas också på att hennes förkylning ska ge sig av fortare än kvickt...men det är väl en naiv önskan...

2009-02-25 @ 21:12:48
URL: http://http:www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Marie: Jodå det går bra. Kanske är detta naturens eget sätt att få människan att gå ner i varv och lägga sig still! Jag mojsar omkring i någon slags SPA-tillvaro här hemma, gör bara lata saker förutom att laga mat och stoppa in i / ta ur tvättmaskinen. Sover rätt mycket av och till på dagen också.



Synd att Mini blivit sjuk nu, Du har ju egentligen behövt all tid i världen till Dina studier just nu antar jag. Det är lite dubbelt upp med både uppsatsarbete och annat parallellt.



Hoppas hon kryar på sig snabbt. Finns det inget att ge som kan lindra om hon nu har astmasymtom?

2009-02-26 @ 00:06:32
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback