Fortsätter snörvla...

...gör jag. Och att bidra till en bättre nationalekonomi genom att vara sjuk på ett lov. Det blir ingen vikariekostnad och inte får jag någon kompensation för missad ledighet. Men det vore synd att klaga, det går ingen nöd på mig alls. Ingrid har försett mig med ett antal Bodil Malmstenböcker, jag orkar läsa, blogga, laga mat,  och plocka med lite av varje mellan dagens sovpass.  Nu är jag mer efterinfektionstrött än sjuk. Om jag  blir pratsjuk så finns ju telefon också.

Ibland ringer gubben och kommer med uppmuntrande hejarop. Han sitter just nu på ett plan på väg till Stockholm för ett möte i Märsta på Jägareförbundet. Man kommer bl.a. att dryfta vargförvaltningseländet.  Han kunde alltså ha valt att stanna kvar i Stockholm mellan mötena men valde att komma hem för att kunna jaga hare igår. Harjakten är snart slut nu. Det blev en trevlig jakttur med Eskil, en av våra vänner som stenhårt jobbar för att komma tillbaka efter en sjukdom. Med viljestyrka kan man komma långt, det är beundransvärt.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Typiskt... jag passade också på att vara sjuk på mina lediga dagar. Sköt om dej, gör lite fruktsallad.

Postat av: Marie

Då får jag önska att du kryar på dig!! Åtminstone att orken kommer tillbaka igen innan skolan sätter igång.

2009-02-27 @ 09:42:12
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Thalina

Hoppas att du kryar på dig snart och så önskar jag dig en fin fredag kram Thalina

2009-02-27 @ 14:01:43
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Hannele: Tack för tips! Fruktsallad låter gott. Ska göra en i kväll. Vi borde åtminstone få en stjärna i kanten från finansministern för vår insats!



Marie: Jag behöver def vara piggare än så här för att orka med 19 livliga änglar.



Thalina: Tackar, det ska bli rätt avkopplande och en liten promenad också.





2009-02-27 @ 14:25:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag känner igen det där med att var sjuk på lov. Jag brukar också vara "snäll" mot arbetsköparen. Vill inte gärna säga givaren, vad ger de? En usel lön!



Jag är övertygad om att du står på benen på måndag! KRAM

2009-02-27 @ 16:25:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Inga M

Suss: Ja, vi är födda snälla och kommer snälla att förbli. Hur kunde det bli så? Något i luften över Bäck och Samsala?



Visst är jag på benen igen på måndag, även om jag uppskattar sovmorgon så längtar jag efter mina små änglar!

2009-02-27 @ 18:51:48
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback