Oförhappanes Nobelkontakt...

... fick jag när jag promenerade ut från Nationalmuseum för att gå mot Gamla Stans julmarknad på Nobeldagen.

Utanför Grand var det blåljus och motorcykelpoliser, det syntes på långt håll.



På närmare ¨håll så syntes folksamlingen utanför entrén och ett antal teveteam var på plats. De här herrarna i hatt brukar visst bevaka ingången till hotellet. Stiligt! Jag insåg ï det här läget att jag drattat in i något som hade med Nobeldagens firande att göra. Några skulle transporteras från Grand i snygga fordon.



Limosinerna stod i en lång rad och väntade. Men det var uppenbarligen bara någon bil kvar som väntade på att gästen skulle bli färdig på toa eller vad det nu kunde vara. För alla måste åka på en gång med två mc-poliser med blåljus, först och sist. Det blev liksom en prydlig bilkaravan till slut och den fräste iväg med en farlig fart. Klockan var sen eftermiddag, bortåt 4 så där så jag antar att man skulle åka till middagen. Men jag är dåligt bevandrad i Nobelagendan så jag vet inte alls.


Så här ser det ut på limosarnas bildörrar i alla fall, när det kör Nobelgäster.





Kommentarer
Postat av: Trolda

Ja men så <härligt med lite "flärd" i tillvaron...;-) Förstår om stockholm visar sig från sin bästa sida just nu i dessa nobla tider...=D



Trolda - godkväll! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback