Lars Hagström spelar orgel i Silleruds kyrka...

...idag lördag klockan 12. Det måste vi höra! Och se! Han är fantastisk och spelar lika mycket med fötterna som med händerna. Jag var där förra året och det var verkligen minnesvärt. Man ska sitta uppe på läktaren så att man ser också, inte bara hör. Hans framträdande är en del av arrangemanget Allsköns musik som pågår i hela Årjäng överallt under helgen.

Uppdaterat: Vi hann tyvärr inte dit. Det var målning i källaren (det  ligger efter nu när jag fjompat mig och skröpplat under den gångna veckan). Det måste bli färdigt nu så jag kan tvätta. Tvättkorgen svämmar över. Och så kom nya fiskegäster och gamla skulle skickas iväg.

I kväll ska jag skriva om grillningen vid sjön igår fredag kväll med lite ovanlig grillkombination.

Nu trampar gubben runt och vill måla sista gången i källaren på golvet och sedan ut och äta något gott och eventuellt lyssna på någon musik någonstans. Pub-kväll i Lennartsfors med live blues ligger bra till men vi vet inte när det börjar, det står 19.00 på ett ställe och 21.00 på ett annat.

Kommentarer
Postat av: britten...

Va synd att du missade det..men det kanske kommer flera tillfällen...kram

Postat av: britten

Va lustigt du skrev hos mig när jag skrev hos dig....

2009-08-15 @ 14:55:35
Postat av: anne

Jag slår en signal till tandläkarn och frågar efter väggdekorationernas ursprung. Samma fanns i det undersökningsrum jag var i också och det var lika fräscht och upplyftande där.



Så du blir klar och nöjd med din tvättstuga...;)

2009-08-15 @ 15:34:47
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anna

Kul att du hittat min blogg! Hur fann du den?

Jag har efter 10 år som lärare tröttnat på detta oglamorösa yrke. Det är bara slit och rätt dålig lön, plus att man får gnäll för saker man inte kan påverka. Nu är jag på en förskola istället. Det är ju liknande, men ändå annorlunda.

Jag förstår att läraryrket förändrats för dig som hållit på ett tag. Och i dagsläget är man ju nästan glad att ha ett jobb.



Kom gärna tillbaka till min blogg fler gånger!

/ Anna

2009-08-15 @ 16:54:17
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Inga M

Britten: Nja, det blir kanske om ett år igen. Lars Hagström bor och verkar inte här i vanliga fall. Han ferievistas här på orten. Jag såg också att vi var inne hos varandra samtidigt, det slumpar sig så ibland.



Anne: Jättesnällt av Dig! Jo, det börjar bli färdigt i tvättstugan. Och jag är rätt nöjd med det mesta. Tur att vi målade över den misslyckade färgen.

2009-08-16 @ 08:25:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anna: Jag hittade Dig hos Anne tror jag det var. Du hade lämnat en bra kommentar och då blev jag nyfiken och gick in hos Dig för att läsa. Det jag läste var intressant så jag lämnade en kommentar.



Nu förstår jag vad Du jobbar med. Skönt att Ni slipper det värsta pappersjobbet, än så länge i alla fall.

2009-08-16 @ 08:37:00
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback