BH-mysterier!

Det fanns en tid - en BH var en BH och inget mer. Punkt slut!

Nu kan det vara;
 
push up,
till t-shirt,
 till axelbart,
till bad,
 balconette,
 till amning!

och stela skavande plastpinnar finns det garanterat i alla modeller!!!

Vad i alla sin dar kan balconette vara?? (Kunde ju vara min grej eftersom jag inte vill bli push-upad, ha t-shirt eller  axelbart. Inte heller blir det aktuellt med bad i BH eller med amning)

Balconette kanske menas slutresultat som en balkong? Typ: Som svalbon?? Ni vet melodien "....svalor som ...."
Verkar tveksamt att staga  upp alldeles vanliga, gravt "middle aged dogs ears" i ett slags byggnadsverk.

Det var enklare i gamla tider! Inte raffinerat, men def. enklare!

Jag vill ha en konsumentkonsult som kan allt detta och som snabbt kan upplysa mig!

Och om hur jag ska fixa en ny mobiltelefon. Trodde jag skulle kunna ta tag i det under sommaren men inte enkelt minsann. Alla jag kollat med menar att de nyaste mobiltelefonerna har en massa funktioner men ingen som de kan bra, det mesta fungerar halvdant, sakta och med slingrigt knappande. Inte min melodi direkt.


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha..en balconette lyfter upp bysten underifrån utan att också pressa dem samman mot mitten som en push-up gör ;-). Jag köper i regel alltid en balconette, de gör att jag ser något smalare ut då bysten lyfts bort från magen ;-)))

Postat av: åsa

En hel vetenskap att införskaffa BH idag inser jag..

Ha dé!

2009-08-05 @ 18:18:12
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja man kan undra om det är kunden eller affärsidkarna som vill ha alla dessa valmöjligheter..

2009-08-05 @ 22:41:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Ja, behovet av valmöjligheter kan man verkligen fundera över. Det låter som balkong-BH vore ett alternativ. Kunde matcha mitt nya lönnfeta jag nu när vanliga BH-ar utan spjälor inte tycks tillverkas längre.

2009-08-06 @ 06:46:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: harnäsgubben

o.K, o.K.,låtar spännand!! Jag ska bringa med blommor för balconetten nästa gång.

2009-08-06 @ 18:10:56
Postat av: Suss

Jag var med min nästansyster när hon köpte BH för ett antal år sedan. Kvinnan i butiken övertygade henne om att hon behövde en baconette. HA!

Morgonen efter vaknar jag av att hon viskar till mig: "Sover du? Jag har varit vaken i 3 timmar, jag måste åka tillbaka med BH.n jag känner mig som jag bär en fastsatt bricka framför mig."

BH.n återlämnades och hon återgick till den supermjuka varianten utan plastpinnar och pushups.

2009-08-06 @ 23:43:20
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Harnäsgubben: Vi får se vad det blir. Ska i alla fall bli roligt att ses igen i slutet av månaden.



Suss: Utbudet av mjuka pinnlösa BH;ar blir att mindre. De finns nästan inte alls och de som finns är inte längre särskilt sköna tyvärr. Den modell jag köpt de senaste 30 åren har utgått.

2009-08-08 @ 08:56:49
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback