SOLPANELER...

... byggs av vår gode vän A och L-Å. Det ska bli hjälp till värmen i deras hus och kanske bygger vi också. Man kan köpa byggsats med allt inkluderat och bygga själv. Det ser spännande ut. Självklart är egen ved oslagbart kostnadsmässigt när det gäller att värma upp hus. Men varmvatten på sommaren är bra att ha utan att behöva elda hela tiden och det är rätt jobbigt att hålla på med veden. Inte ens vi blir yngre. :-))



När de blir färdiga så säger A med glimten i ögat att pengarna som han tjänar på detta ska gå till lite mer öl, eller till "Vin kvinnor och sång". Eventuellt hugade damer som vill hjälpa till att spendera pengarna kan svara med foto!
(Nu har jag skrivit precis som han ville att jag skulle skriva, jag bara säger det så jag frånsäger mig allt ansvar för fortsättningen!)


Kommentarer
Postat av: Gubben

Hur är det? Ingår ölkyl i byggsatsen?

Postat av: Sofia

Ingen har glimten i ögat som en värmlandspöjk! Ja, hade jag inte varit en ärbar kvinna så... :)

2009-04-06 @ 15:44:45
Postat av: Cissi

Solpanel har vi på taket och de går till varmvattenberedaren. Mycket praktiskt och kostnadseffektivt!

Dock måste jag nog höra med mannen var han har gjort av ölen och... De har jag inte sett till.. :o))

2009-04-06 @ 19:17:51
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Marie

Mina föräldrar värmer upp sin pool med solpaneler och det fungerar i alla fall hur bra som helst. Ibland fungerar det nästan för bra, som när poolen har ca 32 grader en varm sommar...då svalkar den inte ens ;-)).

2009-04-06 @ 19:34:13
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Gubben: Ja, skulle inte det kunna vara principen; omvänt solvärme blir kyla? Smart tänkt, ta patent på det!



Sofie: Ja, den här gossen har verkligen glimten i ögat! Vi har haft mycket roligt tillsammans med honom, fru och barn!



Cissi: Aj, aj, han har smugglat undan den!?



Marie: Det låter ju som en vettig idé eftersom poolen används under den tiden på året då det finns störst chans att få solvärme.

2009-04-06 @ 22:43:21
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback