Roligt att få träffa barnen imorgon!

Imorgon är första dagen på jobbet efter påsklovet. Det ska bli roligt att träffa barnen igen efter så lång ledighet. De har säkert mycket att berätta. Det ska också bli roligt att träffa kollegorna. Det är fantastiskt att få ha en sån bra arbetsplats! Det känns alltid roligt att komma dit!

Synd att en dålig organisation hänger med sedan flera år tillbaka. Det skulle kunna vara bättre och det är vi många som är medvetna om, men jag  bestämmer ju själv hur mycket det får påverka mig i vardagen. 

Kommentarer
Postat av: ingrid

Håller med dig till 100%. ses i morgon!

2009-04-19 @ 20:38:55
Postat av: Thalina

Det fanns en tid då jag också tyckte om att komma till jobbet efter en ledighet,men det är längesedan nu.Kram Thalina

Postat av: LL

Du har ju världens roligaste jobb, där inte ens organisationsbrister kan förta glädjen över att träffa dina 19 små arbetskamrater igen.

2009-04-19 @ 22:10:28
Postat av: Mia

Det är kul att läsa att du har så positiv syn på din arbetsplats. Alltför många uttrycker missnöje med sitt arbete i dagens samhälle. Men som du skriver, man väljer själv vad man vill lägga energi på.



En positiv förebild är dessutom bra och viktigt för den uppväxande generationen!

2009-04-20 @ 06:46:39
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Gisan

Hoppas att du får en toppenvecka med många fina berättelser från barnen! Kramar...

2009-04-20 @ 07:43:30
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dålig organisation, varför hör man det överallt ifrån? Verksamheter som uppfinner hjulet gång på gång, slöseri med människor och resurser och där man glömmer vem man är till för! Ett elände, det är det.



Jag kan tänka mig att det är kul att vara fröken åt mindre skolbarn, inte alltidd kanske men oftast.

2009-04-20 @ 13:57:57
Postat av: anne

Det var jag... :)

2009-04-20 @ 13:58:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Trolda

Visst är det väl underbart att känna sådan glädje inför sitt arbete! =D jag känner ju som bekant likadant =D Och kanske kommer det en vägbeskrivning frampå...vi får se!



Trolda - kramar =D

2009-04-20 @ 19:48:38
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Jag är varje dag tacksam att jag har ett så roligt jobb att gå till, trevlig klass och de bästa kollegor man kan tänka sig. När det funkar så¨är lärarjobbet helt suveränt, jag skulle inte vilja byta. Och jag kan bara lyckönska alla som väljer att utbilda sig till lärare. Sen har vi lokaler och organisation som är bedrövligt men jag kan välja bort att tänka på det i vardagen och njuta av det som fungerar bra istället.

2009-04-23 @ 18:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback