Köpte jag diskmedel eller luft?


Har skrivit om det här förut men jag återkommer nu igen: 
Köpte ett nytt paket diskmedel häromdagen. Så här såg det ut när jag öppnade det. Det mesta i paketet är alltså luft. Och jag kommer inte att köpa förklaringar om att "innehållet kan sjunka ihop under transporten"!! Den förklaringen funkar inte på sånt här.

Annars är det ett suveränt diskmedel. Vi kör den nya Boschmaskinen (bland de bästa i test!) på enklaste programmet, bara en halvtimme långt ungefär och disken blir i stort sett alltid helt ren.

Kommentarer
Postat av: Blackout

Lurendrejeri är vad det är. Vi har också en fin maskin, men den är jag förbjuden att använda eftersom jag, enligt maken, ej är kapabel att packa den på optimalt sätt...han är känslig och har ärvt det efter modern sin Tvätten tar han också hand eftersom jag inte är så noga med färgerna.

På det har sättet frigör jag tid till läsning :D

Postat av: Cissi

Ja det är verkligen till att luras.

Hade de gjort paketen lite mindre hade det ju också varit bättre för miljön.

2008-09-12 @ 07:17:48
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Nina

Fattar inte varför de gör så! Blir bara arg på fabrikanten.

2008-09-12 @ 08:00:34
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Inga M

Blackout: Fantastiskt! Var har Du hittat den här mannen? Den typen av män växer inte på trän, eller hur man ska uttrycka sig.



Cissi och Nina: Ja, det är ju så uppenbart att man försöker luras genom att göra förpackningen mycket större än innehållet.





2008-09-12 @ 20:14:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: helena e

ja fy fasiken va mycket luft man köper...Är ju likadant me vad man än handlar så är det typ hälften vara å hälften luft

2008-09-12 @ 22:01:48
Postat av: Hanneles paradis

Det behövs stora lastbilar för att köra runt tomma kartonger...

2008-09-13 @ 10:39:45
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Det hela känns obegripligt, de flesta producenter har verkligen jobbat på att minska förpackningarna. Men jag tycker fortfarande inte det är lurendrejeri om den angivna vikten/mängden stämmer. Ring, skriv och klaga! Eller det kanske du reda gjort.

2008-09-13 @ 16:50:38
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Helena E: Visst försöker många tillverkare låtsas att en vara består av mer innehåll än den verkligen gör. Detta är ju en ren vetenskap, exempelvis hur man ska designa en flaska så att den ser ut att innehålla mer än den gör.



Hannele: Inte särskilt klokt ur miljöaspekter och trafikaspekter bl.a.



Annaa: Vore roligt att vera vilka producenter som jobbar på att minska förpackningarna. Om jag ser mig om i min lanthandel så ser jag direkt åtskilliga exempel på varor vars förpackningar är rasande opraktiskt konstruerade ur transportsynpunkt och ur volymsynpunkt. De är helt enkelt gjorda för att se ut som om de innehåller mer än de gör och det måste vara enda syftet när man gör som tillverkaren av SUN diskmedel gjort här. Luft är billigare än disktabletter helt enkelt. Jag anser att det är ett väldigt uppenbart försök att lura kunden. Kanske inte bedrägeri ur rent juridisk synpunkt men ur alla andra.



2008-09-14 @ 07:02:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback