Häpnar fortfarande över att mögelsporer är så ogiftiga just i Årjäng på Silbodalsskolan!

När jag läser det här så fortsätter jag att undra över att mögelsporer påstås vara giftiga överallt utom just i här Årjäng. Här får en del människor bara som "lite bomull i huvudet" av mögel.  De flesta märker inget alls. (???)

I morgon måndag börjar den stora mögelsaneringen på vår skola, Silbodalsskolan. Två klassrum bredvid mig ska saneras. Så om blogginläggen framöver verkar mer förvirrade än vanligt, så kan det bero på att vi som jobbar bredvid mögelvirvlarna har fått lite mer "bomull i huvudet" än vanligt  :-)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, jag instämmer. Än en gång som pengarna styr till 100 procent, misstänker jag.

Postat av: Elvy

Det är lika i Söderhamn. Trots många cancerfall i förvaltningshuset och andra med andningsrubbning och överkänslighet mot allt i stort sett som doftar är huset inte farligt. Man kan undra vem som har bomullen i huvudet...

2008-09-21 @ 13:10:29
Postat av: Blackout

Milda makter, ska du arbeta intill saneringsplatsen!

Mögelsporer är ju just...sporer. Lätt som en plätt hamnar de med luftens hjälp på oönskade ställen och ingen kan se dem med blotta ögat.

Kräv munskydd till dig och eleverna och be lokaltidningen ta en bild.

2008-09-21 @ 19:37:55
URL: http://blackout.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Jag vet inte riktigt vad som har styrt den här gången. Jag är inte säker på att det är pengarna heller. För det mesta i hanteringen av detta har inte gjorts med god ekonomi för ögonen.



Elvy: Hmmm det kan man undra ja!



Blackout: Ja lite orolig är jag för mig själv och framför allt för barnen. Barn är ju känsligare än vuxna i såna här sammanhang. Det ska tejpas igen säger man. Men samtidigt ska det hamras och slås och brytas i hela huset och vi har mycket sporer överallt, bl.a. i mitt klassrum. Och jag vet inte om man planerar att stänga av hela ventilationsanläggningen. Den som lever får se.



2008-09-21 @ 22:35:40
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback