Älskade hundar...

Jag gillar verkligen hösten med mycket skogstid och mycket hundtid...
Så här snossigt satt Jazz länge i kväll när jag hackade gårdagens stora kantarellskörd. Han är en söt och trogen hund, med de vackraste bruna ögon och silkelen päls, som en stor nallebjörn. Nu börjar han bli så där lugn och fin som en vuxen hamiltonstövare ska vara. Trygg men cool. Om man tittar riktigt noga så ser man att han har kvar den där lilla tuppkammen i hårremmen uppe på huvudet.




För inte så länge sedan var det taxen som hade kommandot här hemma, men jag tror att Jazz har intagit sin rättmätiga position som hundhärskare nu till slut när han är en i alla bemärkelser vuxen hund, även mentalt mogen liksom. Taxen vågar sig i alla fall inte fram och ta tuggbenet. Men han skulle skrupellöst stjäla det om Jazz går därifrån :-) Han väntar på chansen. Taxen vill alltså ha ben som redan är lite tuggade på. Han tycker de smakar bättre än helt otuggade.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mysiga hundar..

Jag brukar spola byrackans tuggben under vattenkranen ett tag innan han får börja tugga på dem, mycket för att han är gammal och så är han nog lite bekväm så här på ålderns höst.

Förr så brukade han ta med sig tuggbenen ut i trädgården och låta dem ligga där ett tag och på så vis bli lite mjukare, men nu så har han nog glömt bort att han har tuggben..(dement)../Ha dé!

Postat av: Nina

Haha... likadan är min stora Bortbyting... han ska ha upptuggade ben, redan påbörjade.



Härliga hundar du har!

2008-09-09 @ 13:30:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag hejar på taxen. Mattan är bekant. Vi har haft den i köket någon gång någonstans.

2008-09-09 @ 15:14:48
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vilka SÖTNOSAR =D Och de ögonen är det svårt att motstå...Och tuppkammen ger onekligen karaktär ;-)



Trolda - vov vov =D

2008-09-09 @ 20:05:53
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: ingridkhilmerson

Dina hundar har nog samma plats hos dig som mina hästar har hos mig!!!Vilka ögon, dom sa en hel del,en klok hund tror jag.

2008-09-09 @ 21:58:52
Postat av: Inga M

Åsa: Hundar är mycket klokare än man tror och de har förmåga att planera och räkna ut!



Nina: Känner igen!



Tjatis: Mattan är original från husets tillblivelse 1977. En förfärlig matta egentligen men väldigt tidstypisk. Vi letade vildsint efter golvmattor som inte försökte föreställa något annat; typ kakel, kork eller så, men det fanns inte! Så det fick bli "kakel" och "kork"! Det skulle ha varit parkettgolv här men det slopade vi eftersom vi siktade på ett "hundliv". Plastmattor har varit perfekt.



Trolda: Jazz har så mörka fina ögon! Ännu finare i verkligheten.



Ingrid: Mmmm de tar en stor och rättmätig plats i mitt liv, precis som Dina hästar i Ditt! Jazz är så klok och god som han ser ut. En favvohund! (Alla hundar blir inte det! Men nästan)

2008-09-10 @ 05:49:47
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback