Lycklig tilldragelse - Marauder!




image1675
Här är den lyckliga tilldragelsen! En Suzuki Marauder VZ 800, så där 800 kubik!  Jag ser nu att man ska ta kort på motorcyklar från andra sidan där de blanka rören finns. Det är snyggare. Men den är snygg i verkligheten och ett extra läckert ljud förstås. Lustigt att det här inköpet råkar sammanfalla med den dagen Årjängs gamla motorcyklister från 70-talet firar på hotell Norlandia i Årjäng. Och med den stora kvinnodagen 8:e mars.  (Vi ska också till Norlandia hotell i kväll men på Dreverklubbens  i Värmland årsmöte! Gubben sitter där just nu och svingar ordförandeklubban eller berättar historier eller vad han nu gör. Det måste vara vanskligt att ha en stövarjägare till ett uppdrag i dreverklubben!)

Det är ju en slags tillökning i familjen med mc och som sagt inte helt utan födslovåndor. Alla som känner till vår familj vet att detta naturligtvis har krävt årslånga och hårda MBL-förhandlingar. Mannen i huset har fått uppbåda all sin politiska skicklighet och kompromissvilja för ro detta i land till slut eller hur jag ska uttrycka det :-)).   Men han är bra på långsiktighet och brukar till slut hitta breda lösningar på kniviga problem. Om han ser nöjd ut på bilden så är det bara förnamnet. Jag kan bara gratulera oss båda att det nu är i hamn!  

Det fanns ju ett antal cyklar på Hojbutiken i Karlstad som skulle ha passat mig också, men jag har redan gjort mitt. Körde motorcykel en hel sommar så där år 1969 eller nåt, en vacker gul Kawasaki. Polisen tog mig hela tiden för jag var så spinkig att jag såg ut att inte ha åldern inne för att köra stor motorcykel! Och det var naturligtvis ett vansinnigt företag eftersom jag egentligen var för svag rent fysisiskt för att hantera den. Men jag överlevde och alla andra också. Och himla roligt var det, jag minns. Jag upplevde ett visuellt fenomen som man kan göra när det går  fort med motorcykel; vägen ändrar form och blir som en strut.  Det kanske är så när man kör bil fort också, men så fort har jag aldrig kört med bil. Jag kan lugna omgivningen med att den här kommer jag inte att köra även om mitt körkort märkligt nog tillåter det.

image1676
Här köptes motorcykeln, på väg ut mot Hammarö.

image1677
Och Pär berättade var bensinkranen sitter.......

image1678

Så här ser det ut när man betalar en motorcykel..

Kommentarer
Postat av: Helena

Det kan man kalla tillökning i familjen. Maken ser verkligen nöjd ut! Hoppas ni får många fina turer nu i vår!

Postat av: Cissi

Gratulerar till tillökningen! Mannen ser mycket nöjd ut. Då håller jag tummarna för en fin sommar så ni får många härlig mil på sadeln!

2008-03-08 @ 18:43:20
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Rutan

Grattis till tillökningen! Jag är inte så tuff som du, och har aldrig kört motorcykel och inte heller åkt därbak... Men jag får köra, enligt körkortet!

2008-03-08 @ 20:06:19
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Marie

Jag får gratulera...;-)). Jag måste säga att jag numera är imponerad av din man också...att hans MBL förhandling gick så bra, med tanke på vilken verbal förmåga han förhandlade mot. (Jag har mina misstankar om att förhandlaren också är väldigt viljestark)...;-)). En skön kväll till er... alla (tre)...;-)))

2008-03-08 @ 20:11:43
Postat av: harnäsgubben

jaså!! det är bra medicin mot ålderdomsbesvär, som man få säkert i en bestämt ålder. GRATTIS!! förmodlingen kan chefen jagar hare med motorcyklen.....lyckas till......

2008-03-08 @ 23:12:56
Postat av: Inga M

Helena: Nja, om det blir "vi" återstår väl att se.

Cissi: Tackar, vi får se.

Rutan: Visst är det konstigt att det är tillåtet att köra mc med våra gamla körkort!

Marie: Tackar! Gubben får alltid sin vilja igenom till slut och jag begriper inte hur han bär sig åt, för vi bråkar aldrig,
men jag beundrar den här förmågan till långsiktigt lirkande mot ett bestämt mål. Det mesta ligger på humornivå här i huset även under förhandlingsfaserna! :-)

2008-03-09 @ 08:47:56
Postat av: Inga M

Harnäsgubben: Tackar! Aha, Du tror att det här inköpet har med ålder att göra! :-))

Kanske har Du rätt. Medelåldern på svenska mc-förare är numera 52.

2008-03-09 @ 08:53:16
Postat av: Ninni

HÄFTIG!

Ska inte visa maken han skulle nog gärna vilja ha en han med..haha!
Jag älskar att åka med på motorcykel..men jag litar inte på att min man klarar det!!!!??

Jag var ju spätta en gång för länge sen..det var så härligt.

2008-03-09 @ 20:16:36
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Suss

HEJA Roland och GRATTIS till tillökningen. Nu gäller det bara att få upp Inga på hojen också, i synnerhet om vi kommer åkande helt apropå i sommar. Ta't lugnt i början, du är nog lite rostig....!

Suss o Janne

2008-03-25 @ 20:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback