Friskvårdstimme

Tisdag har jag en friskvårdstimme inom arbetstid och den är guld värd för det betyder att jag kan gå ut medan solen lyser. Igår blev det en långpromenad med taxen Oskar först upp till tjärnet sedan förbi Hopbrôten, Sandevad
och ner mot Elgtån. image1669

Då passerade jag det här gamla huset vid Sand. Det var en smedja och här brukade Anna på Döverud som var gift med David och Hilma på Sand röka korv berättar Gunvor på Perekûel. Gunvor brukade få bära dit enris som David huggit till korvrökningen.

image1670
Här är den fina ladugården på Sand. Rolands anfader i Sillerud, Alfred, kom hit till Sand från Blomskog som dräng. Hildur ägde Sand då. 

image1671
Längre ner på Elgtån hos G och A-B så passerade jag de här krokusarna. Det  är vår.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Visst är det Vår! Och vad härligt med "gamla historier" som berättas...Jag kan riktigt se röken bolma från smedjan, och känna korv-doften...Vackra bilder.

Trolda - godmorgon!

Postat av: Nina på Johangården säger

Friskvårdstimme - som du säger, guld värd. Ladugården gillade jag, och naturligtvis beviset på att våren ändå är här även om kyliga vindar ibland försöker påstå annat.

2008-03-05 @ 08:48:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Hanneles paradis

Visst är det vår :)

2008-03-05 @ 09:06:23
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Trolda: Precis så står jag och föreställer mig när jag ser på den lilla stugan.

Nina: Det blåser verkligen isvindar här fast det ser ut att vara soligt och varmt.

Hannele: Absolut på väg!

2008-03-06 @ 05:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback