Suverän helg har det varit!

Vi har haft fint väder, helt kanon, och besök från Stockholmssonen och flickvän, vi har firat nationaldag och haft det bra!!
Ibland stämmer allt.

I går kväll hade vi Rolands systerdotter med familj här på lite grillning. Det blev extra gott eftersom vi fick mer färsk sparris med gästerna igår, så kokt sparris fick bli tillbehör. Vi lyckades sitta ute hela kvällen med hjälp av en liten fläkt som jagade bort myggen. Och trevligt hade vi.

I dag var det förmiddagskaffe hos Rolands mamma här bredvid, nu tar gubben en motorcykeltur runt Egenäs för att se hur långt T i Deje kommit med bygget. Sonen kollar på TV (älskar TV och ser på fotboll, CNN, BBC och diverse annat lite hit och dit) och flickvännen solar. Jag får chans att kolla bloggen och läsa lite dagstidningar på nätet. Alla kan alltså göra sina favvogrejer!  Det är bästa ledigheten.

Sen ska vi köra dem  till Karlstad och handla lite till fiskestugorna där, typ myggnät och nya bäddmadrasser.

Jag skrev tidigare att jag nog gärna skulle hälsa på sonen och J i den nya lägenheten vid Sergels torg. Men jag är inte lika säker längre. De bor på något som heter Hyttgatan tror jag, 14 (!) våningar upp. Det slår nog Tossebergsklätten! Fast de försäkrar att man ser inte ner för det är 4 våningar som är tillbyggda uppåt och neråt ser man bara en takträdgård som gjordes ovanpå 10:e våningen! Det  är alltså två hissar för att komma ända upp till dem på översta våningen. Jag ryser i själen vid blotta tanken.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, det låter som om du har haft en fin helg. Vi grillade lite också igår kväll men tillsammans med Medi och Maxi. Vi har nog tur, åtminstone än så länge för här är inga mygg så långt ögat når. Nu är det lite dumt av mig att säga det "högt" för så fort jag yppar något så kan man ge sig på att det händer..så i morgon har vi antaligen mygganstormning här ;-))

Postat av: Annaa M

Åh, det är så fint med alla taktträdgårdarna som har vuxit upp i Stockholms City de senaste åren! Har du inte riktigt tunga hissfobier så är det säkert väl värt ett besök.

2008-06-08 @ 23:49:56
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Myggorna kan bekämpas med fläkt men inte knott. De invaderade igår kväll istället.



Det har verkligen varit en trevlig helg på alla sätt och vis. Jag känner mig verkligen som en privilegierad människa som får ha det så här bra.

2008-06-09 @ 06:31:16
Postat av: Inga M

Annaa: Det är inte hissarna som är problemet Annaa, det är höjden. Höjdskräck!

2008-06-09 @ 06:37:41
Postat av: S

Låter verkligen som en kanonhelg!!!

2008-06-09 @ 10:19:15
URL: http://livelifetoitsfullest.blogg.se/
Postat av: Marie

Oj, jag ser att du fick min kommentar trots att jag fick felmeddelande varje gång jag försökte skicka iväg kommentaren. Jag tror att jag försökte minst 10 ggr, fick du alla 10 kommentarerna?

2008-06-09 @ 18:29:24
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

S: Ibland blir det bara perfekt!



Marie: Nej, jag fick bara en kommentar!

2008-06-10 @ 04:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback