Äntligen cykel!!


Välkommen hem då cykel! Min första sedan jag var barn. Jag har som vuxen inte ägt någon cykel. Men nu var det dags. Först köpte jag en treväxlad, men den orkade inte upp för backarna här. Så nu bytte jag till en 7-växlad. Den ska orka. Men jag orkar inte riktigt testa än. En envis sommarförkylning hänger i. Men snart ska det bli trampa av. Himla spännande ska det bli. Och gubben tror att jag ska ha taxen där i korgen. Men det tror inte jag. Stackarn han är så höjdrädd, vågar inte gå i trappor ens.  Det får nog bli utflyktsmatsäck istället. Vad har man? Vin och sallad och bröd? Kan det va nåt?

Sadeln sitter lite för högt men den ska gubben få hjälpa mig att få ner en bit.  Jag bad alltså att få en stadig kärringcykel och jag tycker att den här ser ut att passa på beskrivningen. Don efter person!

Kommentarer
Postat av: Mia

GRATTIS till din nya cykel! Jag tror du har gjort ett bra köp...



säger "en annan cyklist"

Postat av: Inga M

Mia: Det är en Crescent classic tror jag. Den känns bra att åka på.

2008-06-18 @ 06:40:30
Postat av: Gisan

Åh vilken fin cykel! En underbar cykelkorg hänger på den också :-) Kramar...

2008-06-18 @ 07:53:20
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Ninni

Den är jättefin, jag har inte cyklat nåt på hela våren, jobbigt när man har pollenallergi!

Men nu har det lugnat ner sig!



Jasså min blogg ser mysko ut...får se om fler säger det!

Då får jag kolla upp det...ha en skön dag, kramen

2008-06-18 @ 08:57:17
Postat av: Cissi

Grattis till en fin cykel! Det är ett skönt sätt att ta sig fram på.

Vin, bröd och sallad är en bra matsäck att lägga i cykelkorgen. Inte för mycket vin bara, då kan det bli en vinglig färd hem! :o)

2008-06-18 @ 11:58:21
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Gubben

Grattis till åkdonet. Tänk att lasta korgen med lite bröd, ost, vin och en duk...

2008-06-18 @ 15:24:45
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jättefin cykel. Jag har inte tidigare ägt ngn cykel jag heller men fick för något år sedan "ärva" en av Medi. En jättefin cykel som var för "töntig"...den passar med andra ord mig bra....;-)))).

2008-06-18 @ 16:42:15
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Rutan

Vilken fin cykel! Jag blir riktigt avundsjuk, trots att jag är jättenöjd med min treväxlade Skeppshult. Också i tantmodell, röd och rejäl. Jag måste nog skaffa lika fint kjolskydd som du har. Och korgen - pricken över i:t!

2008-06-18 @ 19:05:49
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gisan: Ja, korgen var fin!



Ninni: Nu är det i alla fall dags för cykel!



Cissi: Hm är det alkogräns för cykel också?? Tänkte inte på det.



Gubben: Ja, just det, duk ska man ha med också och servetter kanske.



Marie: Det skulle ju se jättefånigt ut med en modern cykel till en 58:åring. Jag ville ha en tantcykel, känns helt adekvat.



Rutan: Gubben har en Skeppshult en vinröd med en del växlar. Det är jättefin och jag ville egentligen ha en sån. Men vår cykelhandlare har slutat sälja Skeppshult så det fick bli Crescent istället. Fast färgen är samma tror jag och modellen en klassiker.Du brukar skriva om Dina cykelturer. Tänkte på Dig när jag köpte den här.







2008-06-18 @ 19:31:41
Postat av: kicki

Å vilken fin cykel du fått, det är kul att cykla...och så kommer man långt bort på ett litet tag, skillnad på när man går...

Bor dina barn så långt bort, å vilken separationsångest jag skulle få...

Ha det så bra min vän och må gott i midsommar.

2008-06-18 @ 21:32:25
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Inga M

Kicki: När jag hämtat mig från snuvan så ska jag både cykla och gå har jag tänkt. Ja, tyvärr bor barnen långt bort: Umeå, Stockholm och Los Angeles. Skulle gärna ha dem närmare förstås. Jag saknar dem väldigt mycket. De läser bloggen och håller sig informerade om vad vi gör. Startade den lite för deras skull. Vi ringer också så mycket vi kan.

2008-06-18 @ 21:55:44
Postat av: Helena

Jättefin cykel. Skulle också vilja ha en ny. 7-växlad är perfekt!

2008-06-19 @ 16:35:29
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Inga M

Helena: 3-växlad funkar nog om det är mest asfalt man ska köra på, men våra branta grusvägar kräver minst 7 växlar. Nu börjar ett nytt och spännande liv.

2008-06-20 @ 01:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback