Allers förlag firar 135 årsjubileum!

Jag brukar också försöka hitta på olika svepskäl att fira. Allers idé att fira just udda 135 år verkar ligga i samma linje. Det har varit en sjudundrande fest i Köpenhamn i går fredag på mässhall Forum med drygt 2000 inbjudna gäster.

Allers är ju ett danskägt förlag som expanderar och köper upp tidningar, både pappers och web. Förlaget är familjeägt och jättestort med Bettina Aller i spetsen. Man äger ett stort antal svenska tidningar.

Vi försökte tala med Stockholmssonen igår kväll men det gick inte att höra någonting i stort sett. Det låter en hel del när så många festar samtidigt. Men hela redaktionen var där och går och slappar i Köpenhamn idag. De har en övernattning till.

Några bilder från festen har jag inte men väl en på sonen. Han jobbar ju på en herrmodetidning så de hade kollat runt lite på utbudet. En del finns beskrivet på Cafés modeblogg

http://www.cafe.se/?id=775&cid=626778


Bilden är tagen av Daniel.
Så här prydlig kan Stockholmssonen  vara. Väl påbyltad ser jag, konstant frusen, precis som modren. Att små barn kan bli så stora är märkligt, nästan två meter är han faktiskt. Det är det sura nedfallet brukar fadren säga när han får påpekanden om att sonen växt om honom med några centimeter både på längden och på axelbredden.

Kommentarer
Postat av: Marie

Din som gör rätt som klär på sig ordentligt, sommarvärmen kom av sig tror jag... Sonen ser dessutom mycket stilmedveten ut, det är någonting som jag tycker är roligt ...säkerligen en skada från mitt gamla yrke..;-))

Postat av: Inga M

Marie: Köpenhamn är nog rätt blåsigt och kyligt tror jag. Han kan nog klä sig snyggt när det krävs fast till vardags är det lite av varje förstås.

2008-06-15 @ 21:11:00
Postat av: Annaa M

Tjusig pojke! Min lille är också sedan en god stund två meter, och gick om sin far med flera centimeter. Men det anade vi från första avprickningen i tillväxtkurvan. Å andra sidan blev båda flickorna kortare än beräknat, en t o m mindre än mig. Det kan möjligtvis ha med nedfall att göra det också; hon var den som låg närmast nedfallet efter Tjernobyl.

2008-06-17 @ 20:17:34
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Annaa: Mmm tack för det! Jag tycker också att han är fin pojk. Jag tycker att alla mina barn är vackra egentligen. Och jag är inte ett dugg partisk. :-)) Fast jag kan ju se att en del andra människors barn också är fina. På bloggar till exempel!



När mina barn var små så hände det att tanter slog ihop händerna och sa

"Tänk att Du har fått så vackra barn"!

Sen tittade de på mig och jag såg att de tänkte tyst för sig själva:

"Märkligt, när mamman är så grym"!

Ibland hoppar generna bara över liksom och det kan man ju vara glad åt!

Ha ha!

2008-06-17 @ 23:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback