Tjocktvätt


Jag håller på med Tjocktvätten. I början på sommaren, när det är bra tork och högtryck så gör jag den; tvättar allt tjockt och svårtorkat. Det är trasmattorna (massor både hemma och i fiskestugorna), täcken, madrassöverdrag, hundfiltar, hunddynor och hundsängar, vinterkläder, bilklädslar osv. Den tar nästan aldrig slut, har hållit på varje fin dag nästan nu. Varvar dagarna med blomskötsel, plockar och vattnar himla mycket nu i högtrycksvärmen och att städa rum för rum ordentligt. Eftersom jag är både lat och trött under terminstid så blir det lite slarvat då. Jag måste kompensera det lite på loven med grundlig rengöring så att jag håller åtminstone den värsta lorten ur huset. Annars kanske man får både grodor och ormar i huset??

(Just den här mattarn är så fin, en god vän har gjort den!)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, mattan var verkligen fin! Däremot opponerar jag mig mot att du är lat under terminstid...det tror jag inte ett ögonblick på, däremot har du säkert andra saker för dig som är lite viktigare än trasmattor just då ;-))

Postat av: frktjatlund

Trasmattor = hemtrevligt och vi skurade dem med såpa när jag var liten. Själv fuskar jag med maskintvätt numera.

2008-07-04 @ 15:34:13
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Det var vänligt sagt!



Tjatis: Exakt så här också. Förr var jag duktig och såpskurade på bryggan. Men nu blir det tvättmaskinen.

2008-07-05 @ 09:05:02
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback