Sommarstädning!

Så har jag då ägnat 3 (tre!) dagar ¨åt att städa vårt toa-dusch-rum"! Det låter inte riktigt rimligt. Antingen är jag ovanligt slö eller också är det ovanligt lortigt! Men jag gör verkligen min sommarstädning gediget: Skurar väggar, tar ur all skåp, torkar ur, slänger överblivet (=hälften minst!) putsar varje liten vattenledning utanpå vägg. Känner mig som en god hemmafru och trivs med det. Kanske en ny karriär på gamla dar!?  Det här är i alla fall min enda ursäkt för att försumma städningen under resten av året!

Kvällen ägnade vi i alla fall åt att grilla nere vid sjön med tyska gäster o A i Hol. U var hemma med sjuk hund. Han är förkyld. Det var en uppsluppen tillställning kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha...man skulle kunna tro att vi är släkt..;-))

Postat av: anne

Jag kan väl låtsas att min uteblivna städning under året kompenseras av samma nit som du uppvisar, men det är nog bara på låtsas som sagt.



Jag tar en surdeg per dag denna vecka, de tar lika lång tid, men det värsta är gjort; köksbänken där allt landar...

2008-07-17 @ 08:57:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Nina

Kommer du och tar mitt stora badrum också. Det behöver en genomkörare som heter duga. Fast värst är alla hundhår som vill in på badrumsgolvet. Fattar inte varför det ska in där. Finns ju golv i hela huset!

2008-07-17 @ 09:06:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Helena

Visst är det härligt att känna på hemmafrukänslan. Dock överlåter jag det mesta i matlagningsväg till maken. Men plocka undan, torka av och städa ägnar jag mig åt lite mer än vanligt.

2008-07-18 @ 00:01:51
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Kanske är vi det, man vet aldrig! :-)



Anne: Väldigt skönt när det är gjort.



Nina: Tack för erbjudandet men jag tror att jag nöjer mig med mitt! :-)



Helena: Funderar ju ibland på om jag skulle trivas med att vara hemmafru på längre sikt!

2008-07-18 @ 22:07:56
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback