Oj, så vackert igår kväll!


Vi var i Karlstad i går och träffade den här glade mannen; Kenneth J!  Han har tävlat med motorcykel en gång i tiden. Nu är hans son en duktig motorcykelåkare, en av Sveriges bästa!  Vi tog också en sväng förbi Brattvägen i Skoghall och pratade bort en stund med Leif.


En del har bra  båtar och då är det roligt att åka ut på sjön när det är fint som igår kväll. Sjösättning här är vid 7-tiden.




Om man har tur kan man få så här stora fiskar.


Och så försöker jag komma på vad den här fågeln heter. Det syns dåligt men det är en liten vadare.


Vi gjorde en tur ut på storsjön och stannade för ett strandhugg här där kvällssolen låg på. Här är klockan halv 11 ungefär.
Exakt klockan 22. 29 ropade storlommen. Vi hade två stycken simmande utanför här hela tiden. Det är ett spöklikt ljud i stilla sommarnatt.




Solen sjönk sakta ner medan vi mumsade på medhavt käk och babblade.



Hela tiden ändrarde sig färgerna i ett fyrverkeri. Det  var fortfarande ljummet i luften och alldeles stilla.



Vid midnatt for vi hem och då var det fantastiskt fint in över viken.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Fantastiskt fint.

Ska själv ut ikväll på sjön men då blir det en göstur i Ulricehamn.

Hoppas bara att inte det "utlovade" regnetkommer in tidigare.

Postat av: Hanneles paradis

Vackra bilder, Skoghall, där jag väl varit..

2008-07-05 @ 20:07:50
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh, det där verkade jättemysigt. Jag gillar själv att åka båt när det inte blåser...jag lider av åksjuka..sjösjuka och det är således inte alls lika roligt att åka båt när det gungar..



Däremot älskar jag allting annat när det gäller både båt och sjöliv. Jag skulle ge bra mycket för att bli av med min åksjuka....och sedan skulle jag skaffa mig en egen båt. Nu lånar vi svärföräldrarnas vindstilla dagar..;-)))

2008-07-05 @ 20:18:23
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Pierre: Hoppas gösfisket går bra. Jag har mailat Dig en fråga.



Hannele: Tack! Bilderna är från vår sjö Östra Silen.



Marie: Du också! Jag kan inte heller åka båt om det gungar det minsta. Får panik! Svårt med bilåkning också när vägen är krokig. Men den här båten går bra att åka i. Det går fort, den ligger som ett streck lite ovanför vattnet.

2008-07-06 @ 10:55:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Så vackra bilder! Svensk sommar när den är som bäst! Njut av "Bästkusten" nu också då! =D

rolda - kram!

2008-07-06 @ 18:01:02
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Trolda: Det kan Du lita på att vi ska! Det blir med mycket goda vänner!

2008-07-06 @ 19:54:39
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback