Lördagens rådjursjakt!

image1573
Igår lördag var vi ute och jagade rådjur hela eftermiddagen med Oskar. Det var strålande sol och jag klättrade omkring på åsarna runt huset här i flera timmar. Nyttigt för mig, men det är väldigt halkigt i skogen. Oskar fick upp rådjur öster om vårt hus och det gick upp mot vägen och över vägen och upp mot Hoppbrôten och Sandevad. Det var bara att klänga efter.
image1574
Här ligger Sandevad (uttalas Sannva!). Det är ett litet torp mitt inne i skogen utan riktig väg fram. Man måste gå en bra bit på en skogsstig för att komma hit. Här finns lite uthus och resterna av en nedrasad gärdesgård. Jag kan inte låta bli att stanna en stund och fundera över hur de hade det de människor som byggde husen, vilka deras förhoppningar kan ha varit, hur glada och nöjda de kan ha varit när husen fanns där på plats.
Sedan gick jakten vidare långt bort utom området bort över Korsbyn och tillbaka igen mot Grisebingen. Vi fångade in Oskar när klockan var halv 5 och det började mörkna på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback