Första jobbdagen - studiedag!

Det är roligt att börja jobba igen! Fast jag önskar att jag kunnat vara ute mer under lovet och att jag inte varit så efterinfektionstrött som jag är nu. Men det går åt rätt håll i alla fall.  Och himla kul att se kollegorna efter ett långt lov.

När jag kom hem sent om sider så var K-E i Kålleboda här och köpte hundmat till Leta som är hos honom mycket nu. De trivs ihop och hon jagar lite lagom så där.

Sen kom G och S  i Gyltenäs med Kia som ska vara här på "hundpensionat" när familjen är i Thailand. 

Sen kom A. i Svensbyn med jobbpapper som Roland skulle titta på.

Mellan varven där blev det mat och kaffe förstås och pratstunder och dessemellan ett antal telefonsamtal om skola, jakt och byggjobb. Allt är precis som vanligt.

Och en obligatorisk stund med rättningar av böcker och förberedelser för morgondagens arbete.  Vikollade också på TV4+ som sände det här suveräna programmet med "Han som talar med hundar". Han är så duktig med hundar och vi har alla mycket att lära av honom. Han tänker som en hund och det måste man göra om man ska förstå de här fyrbentingarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback