Baldersnäs säljs på Blocket...

Det är faktiskt sant!  Oldsberg väljer att sälja Baldersnäs på Blocket och priset är satt till 18 miljoner.

Han köpte gården för 4 miljoner 2005. Och han fick det billigt mot att förbinda sig att dela med sig av eventuell vinst till kommunen, om jag inte minns fel. Det fanns visst ett bud på 12 miljoner också, men Oldsberg vann på sitt kändisskap sägs det i artikel i DN. Detta med ett eventuellt avtal att dela med sig av vinst i driften kan ju ha lagt band på lusten att få det hela att gå med vinst och istället sälja anläggningen och håva in en god mellanskillnad.

Fast vid närmare eftertanke så var naturligtvis det här med att annonsera ut anläggningen på Blocket bara ett försäljningsknep. Detta udda förfarande gjorde ju att han fick massor av gratis "annonsering" genom artiklar i dagspressen, vilket han inte skulle ha fått om han endast gått till en mäklare. Detta är en smart affärsman med minst en räv bakom varje öra.

Kommentarer
Postat av: Herta

Matrummet kanske kan bli en aningen för stort...Lilla gulvita stugan med två ingångar lockar väl mest...om den fanns på annan plats i landet.

Postat av: Gisan

Det är ingen dålig mellanskillnad att dela med sig av till kommunen... Kramar och Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 11:14:25
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Inga M

Herta: Det är en fin anläggning med ett suveränt läge på en udde i sjön. Skulle jag kunna tänka mig att äga om jag hade råd och tid.



Gisan: Ha ha...jag tror inte han har tänkt sig att vara onödigt givmild här. Även om man kan tycka att han moraliskt sett naturligtvis borde. Sen kan man ju tycka ett och annat om de kommunföreträdare som skrev på ett sådant avtal en gång i tiden.

2008-12-31 @ 12:40:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Förstår mer och mer vad du menade när du skrev till mig om Oldsberg. Han ser och verkar så folklig och jovialisk i rutan! Skenet bedrar, han kan dock inte fara med hela vinsten om han förbundit sig att dela med sig.

2008-12-31 @ 18:33:37
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Nja jag tror det var vinst av verksamheten han skulle dela med sig av, inte vinst av eventuell försäljning. Gissar att han kan behålla rubbet.

2009-01-01 @ 09:55:38
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback