Soulshake Express! Hårdrock!

Nu har jag varit på rockkonsert också!  Vid båtmagasinet i Årjäng. Det var en del av evenemanget Allskönsmusik. Fast jag vågade inte gå ensam kärring förstås. Hade konspirerat ihop mig med en annan  gravt medelålders kollega. De är väldigt bra, Soulshake Express. Och bäst av allt; de gör mycket musik själva. Har  spelat in en skiva (minst!), har spelat i Paris och ska ut på en liten turné till Tyskland.







Före rockkonserten så var jag med gubben i kyrkan på invigning av Allsköns musik och lite mer klassisk musik. Det var också suveränt.  Idag lördag ska jag gå på klassisk orgelmusik i Silleruds kyrka kl 12.00. Det är musik överallt i kommunen nu i tre dagar. Jag köpte ett kort till alla konserter för 200 kr. Bra idé så man slipper bli ruinerad om man nu vill höra mycket.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Verkar kul.

Postat av: Inga M

Jag gillar rock, lite musikalisk allätare så där, fast vid dragspel går gränsen. Vet inte varför. En låt går bra att höra och helst i danssammanhang då, men inte annars....

2008-08-16 @ 10:31:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahaha...klassisk musik och hårdrock...det var tvära kast. Hängde trummhinnorna med i svängarna ;-)))).

2008-08-16 @ 20:53:09
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Inga M

Marie: Får erkänna att jag var lite lätt lomhörd efter rockkonserten. :-)

2008-08-17 @ 10:15:52
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback