Duktiga kollegor...

Vi hade en studiedag igår som var planerad och genomförd av duktiga kollegor. Den blev väldigt bra  Vi jobbade med att finna en röd tråd i undervisningen från förskola (dagis) upp till årskurs 9. Det var personal från hela kommunen med. Det blev mycket bra diskussioner och de lärarkollegor som hade planerat den här dagen hade gjort ett fantastiskt jobb.  Jag fick nya impulser och kunskaper som jag har nytta av i jobbet framöver. Och jag slås av tanken att vi nog borde utnyttja varandra som "kunskapare" mycket mer. Det finns så många bra idéer att ta vara på där, alldeles inom räckhåll och det kan bli en uppföljning.  Jag tror att vi lyckades förtränga mögelproblematiksdiskussionen under dagen.

Fast lite oro över mögeldiskussionerna fanns förstås med och en fackligt engagerad kollega (skyddsombud) måste gå ifrån  gruppen för att tala med någon tevekanal, TV 4 tror jag det var. Vår situation har väckt uppmärksamhet tydligen. Men skyddsombudet säger att hon inget kan göra förrän vi har fått skriftliga besked om vad som gäller. Muntliga räcker inte.

Vi lär ska få något slags besked idag torsdag morgon med samling kl halv nio. Sedan har vi egen planering och jag hoppas att vi kan börja göra i ordning i klassrummet för att ta emot barnen på måndag. Det ska bli så roligt, jag väntar verkligen på det nu och vill bara att den här veckan ska ta slut så vi äntligen kan börja jobba på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Hej Inga!

Äntligen är min ADSL-anslutning ordnad så jag återigen kan göra mina små besök i Värmlandsbygden!



Längar efter att börja jobba igen... undrar vad det tyder på? :)



Nu ska jag läsa ifatt...

Postat av: Inga M

Gubben: Grattis till fungerande ADSL. Det är inte fel, har vi också numera, men det tog ett tag att få det hit till obygden.



"Längtar efter att börja jobba igen" tyder nog på att det är roligt att träffa de nya eleverna på måndag ! Det känns som det riktiga jobbet.

2008-08-14 @ 19:52:05
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback