Hoppsan!

Ibland hamnar man i roliga men pirriga saker!

För en tid sedan skrev jag på bloggen om tjänstepensionen som hade högre avgifter än avkastning. Och som dessutom lyckades associera till  bomber i sin reklam för sina placeringar.

Nu fick jag för någon vecka sedan ett pensionsbesked till. Det var på en lite privat pensionsförsäkring. Den hade lyckats med konststycket att ge en halv procent  i avkastning och tagit dubbelt så mycket i avgift för att åstadkomma det. Kapitalet hade gett betydligt mer avkastning om jag hanterat det själv och helt enkelt satt in pengarna på banken!
 
Nästan samtidigt fick jag en inbjudan från ett kapitalförvaltningsföretag till en information.  Slump eller inte?? I ilskan så tackade jag ja till den och såg framför mig hur jag skulle sitta där som en av 50 personer eller så och lyssna till kloka ord om pengar. Men så var det inte alls. Vi som var inbjudna måste ha varit utvalda på något speciellt sätt. Jag ska dit i kväll och vi ska alltså inte bli fler än en dryg handfull och så var det tänkt från början.  Hjälp det hade jag inte tänkt mig! Det skulle dessutom bli i seminarieform, inte som föreläsning. Det betyder att vi förväntas delta  och synas på något sätt.  Tänk om inte alla kommer, då blir jag ensam där tillsammans med någon ivrig försäljare av tjänster. Det vill jag inte!!

Och gubben har flytt till Märsta över dagen på något uppdrag och kommer inte hem förrän sent i kväll.  Undra hur det här slutar??  Jag som har lite panik över detta med pengar. Vill inte tänka på det. Men nu måste jag åka till jobbet. Ska ha gubbens monsterbil idag. Han ville ha min lilla Toyota till flyget. Vill inte riskera sin bil :-)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vi var på ett sånt föredrag eller seminarie..det var Acta..mycket bra!

Jag har faktiskt två systrar..sen har jag tre bröder också!
Du kan få låna av mig..kram

Postat av: Marie

Då får jag önska dig lycka till i kväll. Ekonomi är inte mitt stora intresse. Det intresserar mig bara så långt att jag har stor nytta av den, men det sträcker sig inte längre än till familjenyttan..;-)). Monsterbilen skulle jag inte ha ngt emot..;-D

2008-04-16 @ 07:49:09
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Gisan

Lycka till med pengapratet! :-) KRamar...

2008-04-16 @ 11:36:45
URL: http://gisans.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Lycka till med träffen. Behåll ilskan och grilla dom. Det är hutlöst så mycket pengar de tjänar på oss som vill försöka trygga vår ålderdom.

2008-04-16 @ 12:20:36
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Gubben

Ser verkligen fram mot ett utförligt reportage från seminariet med finanshajarna!
Jisses, det påminner mig om... nä, det blir bara för mycket...

2008-04-16 @ 14:43:15
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ojdå. Hoppas du fick tillfälle att fråga om alla dessa förvaltningskostnader som de har mage att ta ut även när de inte förvaltar så bra.

2008-04-16 @ 20:07:16
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Cissi

Lycka till säger jag! Jobbigt med sådant här men behåll lite ilska så brukar det gå bra..

2008-04-16 @ 21:10:36
URL: http://cissilina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback